Bancontact maakt kleine betalingen goedkoper | RetailDetail

Bancontact maakt kleine betalingen goedkoper

Bancontact maakt kleine betalingen goedkoper

Vanaf vandaag rekent Bancontact handelaars minder aan voor elektronische betalingen onder 10 euro. Een aankoop onder 5 euro zal nog maar 2 cent kosten, een daling van 60 procent. Ook betalingen tussen 5 en 10 euro worden 30 procent goedkoper en kosten nu nog 5 cent.

 

Handelaars willen toeslag schrappen

Uit een enquête van het NSZ blijkt bovendien dat heel wat handelaars nu van plan zijn om de toeslag voor kleinere betalingen, die ze aan hun klanten doorrekenen, te laten vallen. Momenteel rekent ongeveer 1 op de 5 dat bedrag nog door, maar nu zou maar liefst 8 op de 10 daarvan van plan zijn om die toeslag te schrappen.

 

Bancontact rekende uit dat vorig jaar ongeveer 20 procent van alle betalingen met Bancontact gebeurden voor een bedrag lager dan 10 euro.

 

Bancontact kwam midden april ook al op de proppen met een nieuw logo en het schrapte Mister Cash uit de naam, waardoor het nu ook officieel en niet enkel in de volksmond wordt aangeduid als Bancontact.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top