Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Enkele maanden na de start van yess!, zijn nieuwe non-food discountformule, gelooft Fun-oprichter Bart Coeman meer dan ooit in ‘discount’. Kijk maar naar het succes van Action of Primark, zegt hij.

Met dank aan de tijdgeest

Ik geloof in discount in non-food.” Dat zegt Bart Coeman bij de collega’s van ondernemersnieuwssite ‘Made In Oost-Vlaanderen’, enkele maanden na de opening van een eerste vestiging van yess!, een discountformule die mikt op een geregeld wisselend aanbod van ‘fast moving consumer goods’.

 

“Het succes van Action, dat vorig jaar een geconsolideerde omzet boekte van net geen twee miljard euro, waartoe ook de honderd Belgische vestigingen flink bijdroegen, bewijst dat er grote belangstelling is voor de non-food discount”, zegt de bedrijfsleider. “Ook in de kledingsector is het in de Primark-vestigingen elke dag over de koppen lopen. Met yess! proberen wij in te spelen op deze nieuwe trend.”

 

Volgens Coeman slaat het concept aan en dat is volledig toe te schrijven aan de tijdgeest: “De economische motor slaat niet echt aan. De doorsnee consument is dan ook nog altijd niet geneigd om de portemonnee breed open te trekken.”

 

Hij verwacht ook niet dat daar snel verandering in zal komen. “Er zijn immers veel te veel onzekerheden.” Coeman denkt dan aan de terreurdreiging, de vluchtelingencrisis en de vragen die iedereen zich stelt rond het mogelijke verdwijnen van banen als gevolg van artificiële intelligentie, robotisering, zelfrijdende auto’s, 3D-printing en dergelijke.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top