Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Enkele maanden na de start van yess!, zijn nieuwe non-food discountformule, gelooft Fun-oprichter Bart Coeman meer dan ooit in ‘discount’. Kijk maar naar het succes van Action of Primark, zegt hij.

Met dank aan de tijdgeest

Ik geloof in discount in non-food.” Dat zegt Bart Coeman bij de collega’s van ondernemersnieuwssite ‘Made In Oost-Vlaanderen’, enkele maanden na de opening van een eerste vestiging van yess!, een discountformule die mikt op een geregeld wisselend aanbod van ‘fast moving consumer goods’.

 

“Het succes van Action, dat vorig jaar een geconsolideerde omzet boekte van net geen twee miljard euro, waartoe ook de honderd Belgische vestigingen flink bijdroegen, bewijst dat er grote belangstelling is voor de non-food discount”, zegt de bedrijfsleider. “Ook in de kledingsector is het in de Primark-vestigingen elke dag over de koppen lopen. Met yess! proberen wij in te spelen op deze nieuwe trend.”

 

Volgens Coeman slaat het concept aan en dat is volledig toe te schrijven aan de tijdgeest: “De economische motor slaat niet echt aan. De doorsnee consument is dan ook nog altijd niet geneigd om de portemonnee breed open te trekken.”

 

Hij verwacht ook niet dat daar snel verandering in zal komen. “Er zijn immers veel te veel onzekerheden.” Coeman denkt dan aan de terreurdreiging, de vluchtelingencrisis en de vragen die iedereen zich stelt rond het mogelijke verdwijnen van banen als gevolg van artificiële intelligentie, robotisering, zelfrijdende auto’s, 3D-printing en dergelijke.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.