Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys | RetailDetail

Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys

Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys
Shutterstock

Blokker Holding voegt de winkelketens Intertoys, Bart Smit en Toys XL samen onder de merknaam Intertoys. Eerder waren al de hoofdkantoren van de ketens samengevoegd.

Bundelen van de krachten, ook online

De samenvoeging is volgens Steven van Nieuwenhuijzen, concerndirecteur speelgoed bij Blokker Holding, "een eerste stap van Intertoys om dé omnichannel-speelgoedformule van de toekomst te worden". De winkels van Bart Smit zullen in het eerste kwartaal van 2017 stap voor stap worden omgebouwd tot Intertoys-winkels.

 

Tegen eind 2017 moeten ook alle winkels van Toys XL zijn omgebouwd. Dan zal de de speelgoedketen bovendien overschakelen op één webshop: intertoys.nl. Wat er in dat verband met de Belgische markt zal gebeuren, is nog niet duidelijk.

 

“De volledige focus op één winkelformule stelt onze organisatie in staat de service, het on- en offline assortiment en de winkelbeleving verder te verbeteren. Zo verwachten wij met nieuwe en verrassende innovaties te komen, die de formule favoriet en relevant houden voor de klant van de toekomst", aldus nog Van Nieuwenhuijzen.

 

Reorganisatie op het hoofdkantoor

De samenvoeging heeft ook gevolgen voor de medewerkers op het hoofdkantoor van de ketens, die sinds enkele weken al samenzitten in een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam. De activiteiten en processen worden er immers "substantieel anders ingericht en georganiseerd", om van Intertoys een meer klantgestuurde organisatie te maken. "De grootste verandering hierin is een sterkere aansturing vanuit marketing en formule, de invoering van category management, meer focus op omnichannel en online verkoop", klinkt het bij Blokker Holding.

 

Verschillende functies op het hoofdkantoor worden dan ook geschrapt. Over hoeveel jobs het concreet gaat, is nog niet bekend gemaakt, al heeft het bedrijf het over "tientallen" in een persbericht. Het beklemtoont echter dat er daarnaast ook nieuwe functies worden gecreëerd en er dus mogelijk medewerkers herplaatst kunnen worden.

 

De keuze voor Intertoys als eensheidsmerk is er volgens Blokker Holding gekomen omdat Intertoys in Nederland meer winkels heeft en een uitgebreid netwerk van franchisers telt. Toys XL is overigens pas in april van dit jaar volledig eigendom geworden van Blokker Holding, door het resterende deel van de aandelen van de speelgoedketen over te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top