Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys | RetailDetail

Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys

Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys
Shutterstock

Blokker Holding voegt de winkelketens Intertoys, Bart Smit en Toys XL samen onder de merknaam Intertoys. Eerder waren al de hoofdkantoren van de ketens samengevoegd.

Bundelen van de krachten, ook online

De samenvoeging is volgens Steven van Nieuwenhuijzen, concerndirecteur speelgoed bij Blokker Holding, "een eerste stap van Intertoys om dé omnichannel-speelgoedformule van de toekomst te worden". De winkels van Bart Smit zullen in het eerste kwartaal van 2017 stap voor stap worden omgebouwd tot Intertoys-winkels.

 

Tegen eind 2017 moeten ook alle winkels van Toys XL zijn omgebouwd. Dan zal de de speelgoedketen bovendien overschakelen op één webshop: intertoys.nl. Wat er in dat verband met de Belgische markt zal gebeuren, is nog niet duidelijk.

 

“De volledige focus op één winkelformule stelt onze organisatie in staat de service, het on- en offline assortiment en de winkelbeleving verder te verbeteren. Zo verwachten wij met nieuwe en verrassende innovaties te komen, die de formule favoriet en relevant houden voor de klant van de toekomst", aldus nog Van Nieuwenhuijzen.

 

Reorganisatie op het hoofdkantoor

De samenvoeging heeft ook gevolgen voor de medewerkers op het hoofdkantoor van de ketens, die sinds enkele weken al samenzitten in een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam. De activiteiten en processen worden er immers "substantieel anders ingericht en georganiseerd", om van Intertoys een meer klantgestuurde organisatie te maken. "De grootste verandering hierin is een sterkere aansturing vanuit marketing en formule, de invoering van category management, meer focus op omnichannel en online verkoop", klinkt het bij Blokker Holding.

 

Verschillende functies op het hoofdkantoor worden dan ook geschrapt. Over hoeveel jobs het concreet gaat, is nog niet bekend gemaakt, al heeft het bedrijf het over "tientallen" in een persbericht. Het beklemtoont echter dat er daarnaast ook nieuwe functies worden gecreëerd en er dus mogelijk medewerkers herplaatst kunnen worden.

 

De keuze voor Intertoys als eensheidsmerk is er volgens Blokker Holding gekomen omdat Intertoys in Nederland meer winkels heeft en een uitgebreid netwerk van franchisers telt. Toys XL is overigens pas in april van dit jaar volledig eigendom geworden van Blokker Holding, door het resterende deel van de aandelen van de speelgoedketen over te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.