Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys

Bart Smit en Toys XL gaan verder als Intertoys
Shutterstock

Blokker Holding voegt de winkelketens Intertoys, Bart Smit en Toys XL samen onder de merknaam Intertoys. Eerder waren al de hoofdkantoren van de ketens samengevoegd.

Bundelen van de krachten, ook online

De samenvoeging is volgens Steven van Nieuwenhuijzen, concerndirecteur speelgoed bij Blokker Holding, "een eerste stap van Intertoys om dé omnichannel-speelgoedformule van de toekomst te worden". De winkels van Bart Smit zullen in het eerste kwartaal van 2017 stap voor stap worden omgebouwd tot Intertoys-winkels.

 

Tegen eind 2017 moeten ook alle winkels van Toys XL zijn omgebouwd. Dan zal de de speelgoedketen bovendien overschakelen op één webshop: intertoys.nl. Wat er in dat verband met de Belgische markt zal gebeuren, is nog niet duidelijk.

 

“De volledige focus op één winkelformule stelt onze organisatie in staat de service, het on- en offline assortiment en de winkelbeleving verder te verbeteren. Zo verwachten wij met nieuwe en verrassende innovaties te komen, die de formule favoriet en relevant houden voor de klant van de toekomst", aldus nog Van Nieuwenhuijzen.

 

Reorganisatie op het hoofdkantoor

De samenvoeging heeft ook gevolgen voor de medewerkers op het hoofdkantoor van de ketens, die sinds enkele weken al samenzitten in een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam. De activiteiten en processen worden er immers "substantieel anders ingericht en georganiseerd", om van Intertoys een meer klantgestuurde organisatie te maken. "De grootste verandering hierin is een sterkere aansturing vanuit marketing en formule, de invoering van category management, meer focus op omnichannel en online verkoop", klinkt het bij Blokker Holding.

 

Verschillende functies op het hoofdkantoor worden dan ook geschrapt. Over hoeveel jobs het concreet gaat, is nog niet bekend gemaakt, al heeft het bedrijf het over "tientallen" in een persbericht. Het beklemtoont echter dat er daarnaast ook nieuwe functies worden gecreëerd en er dus mogelijk medewerkers herplaatst kunnen worden.

 

De keuze voor Intertoys als eensheidsmerk is er volgens Blokker Holding gekomen omdat Intertoys in Nederland meer winkels heeft en een uitgebreid netwerk van franchisers telt. Toys XL is overigens pas in april van dit jaar volledig eigendom geworden van Blokker Holding, door het resterende deel van de aandelen van de speelgoedketen over te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top