Batavia Stad Shopping Outlet kijkt terug op succesvol jaar

Batavia Stad Shopping Outlet kijkt terug op succesvol jaar

Batavia Stad Shopping Outlet kijkt tevreden terug op 2015. De komst van zeven nieuwe merken en een forse stijging van het aantal bezoekers zorgden voor een succesvol jaar. Daarnaast wordt er ook al werk gemaakt van de geplande uitbreiding.

 

Uitbreiding openingsuren

In 2015 is het aantal bezoekers in het outletwinkelcentrum met 3 procent gestegen ten opzichte van een jaar geleden. De omzet bij de winkels ging er zelfs nog sterker op vooruit: die kende een groei van maar liefst 12 procent. De taxfree uitgaven van internationale bezoekers steeg met 52 procent. Klanten uit China, Egypte en Israël gaven het meeste geld uit in Batavia Stad.

 

In 2015 openden er zeven nieuwe winkels de deuren, met merken als Scotch & Soda, Denham en Supertrash. Vorig jaar werd ook de bouw van de derde uitbreiding gestart, die geopend moet worden in het voorjaar van 2017. De uitbreiding is goed voor 4.500 vierkante meter en 45 nieuwe panden. De totale verkoopoppervlakte zal zo uitkomen op 31.000 vierkante meter.

 

"Met de uitbreiding willen wij niet alleen in de behoefte van de consument voorzien, ook de groeiende behoefte vanuit de retailers om winkels te openen of te vergroten in Batavia Stad Fashion Outlet speelt hierin mee.", aldus Patrick Jansen, Centre Director Batavia Stad Fashion Outlet.

 

Om de klant nog beter van dienst te zijn, zullen de openingsuren vanaf 20 mei opnieuw uitgebreid worden, waardoor het winkelcentrum elke dag van 10u tot 20u geopend zal zijn.