Batavia Stad Shopping Outlet kijkt terug op succesvol jaar | RetailDetail

Batavia Stad Shopping Outlet kijkt terug op succesvol jaar

Batavia Stad Shopping Outlet kijkt terug op succesvol jaar

Batavia Stad Shopping Outlet kijkt tevreden terug op 2015. De komst van zeven nieuwe merken en een forse stijging van het aantal bezoekers zorgden voor een succesvol jaar. Daarnaast wordt er ook al werk gemaakt van de geplande uitbreiding.

 

Uitbreiding openingsuren

In 2015 is het aantal bezoekers in het outletwinkelcentrum met 3 procent gestegen ten opzichte van een jaar geleden. De omzet bij de winkels ging er zelfs nog sterker op vooruit: die kende een groei van maar liefst 12 procent. De taxfree uitgaven van internationale bezoekers steeg met 52 procent. Klanten uit China, Egypte en Israël gaven het meeste geld uit in Batavia Stad.

 

In 2015 openden er zeven nieuwe winkels de deuren, met merken als Scotch & Soda, Denham en Supertrash. Vorig jaar werd ook de bouw van de derde uitbreiding gestart, die geopend moet worden in het voorjaar van 2017. De uitbreiding is goed voor 4.500 vierkante meter en 45 nieuwe panden. De totale verkoopoppervlakte zal zo uitkomen op 31.000 vierkante meter.

 

"Met de uitbreiding willen wij niet alleen in de behoefte van de consument voorzien, ook de groeiende behoefte vanuit de retailers om winkels te openen of te vergroten in Batavia Stad Fashion Outlet speelt hierin mee.", aldus Patrick Jansen, Centre Director Batavia Stad Fashion Outlet.

 

Om de klant nog beter van dienst te zijn, zullen de openingsuren vanaf 20 mei opnieuw uitgebreid worden, waardoor het winkelcentrum elke dag van 10u tot 20u geopend zal zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top