Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren | RetailDetail

Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Het West-Vlaamse Bekaert Textiles heeft zijn eveneens West-Vlaamse concurrent DesleeClama overgenomen. De twee textielbedrijven vormen naar eigen zeggen samen de wereldleider op het vlak van productie en verkoop van matrasstoffen.

 

Fusie tussen gelijken

Het nieuw gevormde bedrijf zal zijn hoofdzetel hebben in Waregem, waar momenteel al de hoofdzetel is van Bekaert Textiles. DesleeClama zal officieel overgenomen worden door Bekaert Textiles, maar in de praktijk gaat het over een fusie tussen gelijken.

 

Na de fusie zal het bedrijf door het leven gaan als BekaertDeslee Textiles. Het zal wereldwijd 19 productievestigingen hebben en ongeveer 2.600 mensen in dienst hebben. In 2014 hadden de twee bedrijven samen een omzet van meer dan 300 miljoen euro.

 

Voor Bekaert Textiles is het de tweede grote verandering in minder dan een jaar tijd. Vorig jaar kreeg het met het Duitse Franz Haniel & Cie al een nieuwe hoofdaandeelhouder.

 

“De deal tussen Bekaert Textiles en DesleeClama past binnen hun groeistrategieën en is een antwoord op belangrijke marktopportuniteiten, aangewakkerd door het toegenomen bewustzijn over het belang van slaap en de versnelde groei in de wereldwijde matrassenmarkt”, klinkt het in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.