Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Het West-Vlaamse Bekaert Textiles heeft zijn eveneens West-Vlaamse concurrent DesleeClama overgenomen. De twee textielbedrijven vormen naar eigen zeggen samen de wereldleider op het vlak van productie en verkoop van matrasstoffen.

 

Fusie tussen gelijken

Het nieuw gevormde bedrijf zal zijn hoofdzetel hebben in Waregem, waar momenteel al de hoofdzetel is van Bekaert Textiles. DesleeClama zal officieel overgenomen worden door Bekaert Textiles, maar in de praktijk gaat het over een fusie tussen gelijken.

 

Na de fusie zal het bedrijf door het leven gaan als BekaertDeslee Textiles. Het zal wereldwijd 19 productievestigingen hebben en ongeveer 2.600 mensen in dienst hebben. In 2014 hadden de twee bedrijven samen een omzet van meer dan 300 miljoen euro.

 

Voor Bekaert Textiles is het de tweede grote verandering in minder dan een jaar tijd. Vorig jaar kreeg het met het Duitse Franz Haniel & Cie al een nieuwe hoofdaandeelhouder.

 

“De deal tussen Bekaert Textiles en DesleeClama past binnen hun groeistrategieën en is een antwoord op belangrijke marktopportuniteiten, aangewakkerd door het toegenomen bewustzijn over het belang van slaap en de versnelde groei in de wereldwijde matrassenmarkt”, klinkt het in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top