Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Het West-Vlaamse Bekaert Textiles heeft zijn eveneens West-Vlaamse concurrent DesleeClama overgenomen. De twee textielbedrijven vormen naar eigen zeggen samen de wereldleider op het vlak van productie en verkoop van matrasstoffen.

 

Fusie tussen gelijken

Het nieuw gevormde bedrijf zal zijn hoofdzetel hebben in Waregem, waar momenteel al de hoofdzetel is van Bekaert Textiles. DesleeClama zal officieel overgenomen worden door Bekaert Textiles, maar in de praktijk gaat het over een fusie tussen gelijken.

 

Na de fusie zal het bedrijf door het leven gaan als BekaertDeslee Textiles. Het zal wereldwijd 19 productievestigingen hebben en ongeveer 2.600 mensen in dienst hebben. In 2014 hadden de twee bedrijven samen een omzet van meer dan 300 miljoen euro.

 

Voor Bekaert Textiles is het de tweede grote verandering in minder dan een jaar tijd. Vorig jaar kreeg het met het Duitse Franz Haniel & Cie al een nieuwe hoofdaandeelhouder.

 

“De deal tussen Bekaert Textiles en DesleeClama past binnen hun groeistrategieën en is een antwoord op belangrijke marktopportuniteiten, aangewakkerd door het toegenomen bewustzijn over het belang van slaap en de versnelde groei in de wereldwijde matrassenmarkt”, klinkt het in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top