Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015

Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015

Op de RetailDetail Night 2015, die vandaag doorging in Schelle, werden traditiegetrouw weer een aantal sterke retailers in de bloemetjes gezet. Zo mag onder meer Bel&Bo zich de Beste Winkelketen van België noemen en is Hunkemöller Retailer of the Year 2015.

Bel&Bo beste winkelketen, Bol.com beste webshop

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, ging ook dit jaar weer gepaard met de uitreiking van vier prestigieuze retailawards. Zo maakte Q&A Research & Consultancy er dit jaar de winnaars bekend van de consumentenawards Beste winkelketen van België en de Webshop Awards Belgium, die voor 2015-2016 respectievelijk naar modeketen Bel&Bo en webretailer Bol.com gingen.


Ook de sectorgenoten mochten kiezen wie zij de sterkste retailer van het jaar vonden: Retail Forum Belgium verkoos zo Hunkemöller tot Retailer of the Year 2015.

 

Delhaize jurywinnaar Folder van het Jaar

Voor de derde keer in België werd ook de Beste Folder van het Jaar verkozen. De prijs van de vakjury ging daarbij voor 2015 naar Delhaize.


Consumenten stemden in de categorie Supermarkten dan weer Lidl tot favoriet, voor de categorie ‘DIY, Tuin & Dier’ ging Pelckmans met de prijs aan de haal. In de categorie ‘Electro & Telecom’ blijkt de folder van Media Markt favoriet en binnen ‘Home & Lifestyle’ won Pizza Hut. Zij mogen zich een jaar categoriewinnaar van de Folder van het Jaar noemen.


Het RetailDetail-team bedankt iedereen hartelijk voor zijn aanwezigheid, en hopelijk tot snel weerziens!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

(Update) Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een 30-tal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

Back to top