Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015 | RetailDetail

Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015

Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015

Op de RetailDetail Night 2015, die vandaag doorging in Schelle, werden traditiegetrouw weer een aantal sterke retailers in de bloemetjes gezet. Zo mag onder meer Bel&Bo zich de Beste Winkelketen van België noemen en is Hunkemöller Retailer of the Year 2015.

Bel&Bo beste winkelketen, Bol.com beste webshop

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, ging ook dit jaar weer gepaard met de uitreiking van vier prestigieuze retailawards. Zo maakte Q&A Research & Consultancy er dit jaar de winnaars bekend van de consumentenawards Beste winkelketen van België en de Webshop Awards Belgium, die voor 2015-2016 respectievelijk naar modeketen Bel&Bo en webretailer Bol.com gingen.


Ook de sectorgenoten mochten kiezen wie zij de sterkste retailer van het jaar vonden: Retail Forum Belgium verkoos zo Hunkemöller tot Retailer of the Year 2015.

 

Delhaize jurywinnaar Folder van het Jaar

Voor de derde keer in België werd ook de Beste Folder van het Jaar verkozen. De prijs van de vakjury ging daarbij voor 2015 naar Delhaize.


Consumenten stemden in de categorie Supermarkten dan weer Lidl tot favoriet, voor de categorie ‘DIY, Tuin & Dier’ ging Pelckmans met de prijs aan de haal. In de categorie ‘Electro & Telecom’ blijkt de folder van Media Markt favoriet en binnen ‘Home & Lifestyle’ won Pizza Hut. Zij mogen zich een jaar categoriewinnaar van de Folder van het Jaar noemen.


Het RetailDetail-team bedankt iedereen hartelijk voor zijn aanwezigheid, en hopelijk tot snel weerziens!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.