Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015

Bel&Bo, Hunkemöller en meer winnaars op de RetailDetail Night 2015

Op de RetailDetail Night 2015, die vandaag doorging in Schelle, werden traditiegetrouw weer een aantal sterke retailers in de bloemetjes gezet. Zo mag onder meer Bel&Bo zich de Beste Winkelketen van België noemen en is Hunkemöller Retailer of the Year 2015.

Bel&Bo beste winkelketen, Bol.com beste webshop

De RetailDetail Night, het jaarlijkse netwerkfeest van de retail, ging ook dit jaar weer gepaard met de uitreiking van vier prestigieuze retailawards. Zo maakte Q&A Research & Consultancy er dit jaar de winnaars bekend van de consumentenawards Beste winkelketen van België en de Webshop Awards Belgium, die voor 2015-2016 respectievelijk naar modeketen Bel&Bo en webretailer Bol.com gingen.


Ook de sectorgenoten mochten kiezen wie zij de sterkste retailer van het jaar vonden: Retail Forum Belgium verkoos zo Hunkemöller tot Retailer of the Year 2015.

 

Delhaize jurywinnaar Folder van het Jaar

Voor de derde keer in België werd ook de Beste Folder van het Jaar verkozen. De prijs van de vakjury ging daarbij voor 2015 naar Delhaize.


Consumenten stemden in de categorie Supermarkten dan weer Lidl tot favoriet, voor de categorie ‘DIY, Tuin & Dier’ ging Pelckmans met de prijs aan de haal. In de categorie ‘Electro & Telecom’ blijkt de folder van Media Markt favoriet en binnen ‘Home & Lifestyle’ won Pizza Hut. Zij mogen zich een jaar categoriewinnaar van de Folder van het Jaar noemen.


Het RetailDetail-team bedankt iedereen hartelijk voor zijn aanwezigheid, en hopelijk tot snel weerziens!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top