Beleef de retailtoekomst op Paris Retail Week

Beleef de retailtoekomst op Paris Retail Week
Paris Retail Week

(Publireportage) Retailtrends spotten, dat doe je van 19 tot 21 september tijdens Paris Retail Week. Een vakbeurs, netwerkevent en vooral ook kennishub met meer dan 200 vrij toegankelijke conferenties, keynotes, infosessies en workshops.

Het thema: Live Retail

Editie 2017 staat meer bepaald in het teken van 'Live Retail': dankzij digitale technologie knopen consumenten, merken en retailers immers relaties aan op elke plek en op elk moment. Thema’s als big data, virtuele en toegevoegde realiteit of artificiële intelligentie komen daarbij aan bod. Flink wat grote namen uit de retailsector delen hun ervaringen: Starbucks, Ixina, Fnac Darty, Zalando, Amazon, Costco… zijn slechts enkele voorbeelden.

 

Bezoekers kunnen zelf ook nieuwe technologie ervaren en uittesten, zoals een virtueel winkelbezoek met HTC Live Help, Hololens-brillen van Microsoft, chatbots… Verder is er Speed Networking en Job Dating, en bekronen de Paris Retail Awards de beste innovaties op het gebied van e-business en retail. Alle praktische info vind je op www.parisretailweek.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top