Belg nieuwe CEO bij Henkel

Belg nieuwe CEO bij Henkel

De Belg Hans Van Bylen is door Henkel aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt in die functie Kasper Rorsted op, die elf jaar actief was in het directiecomité van Henkel. Van Bylen werkt al meer dan dertig jaar bij Henkel.

30 jaar ervaring

“Ik ben blij dat Henkel in de toekomst zal worden geleid door Hans Van Bylen”, zegt Simone Bagel-Trah, voorzitter van de raad van toezicht en de commissie van aandeelhouders. “Dankzij zijn lange en internationale ervaring bij Henkel, zijn uitstekende managementvaardigheden en zijn passie voor merken, innovaties en klanten is hij de perfecte kandidaat voor de positie van CEO. We weten dat de toekomst van Henkel bij Hans Van Bylen in goede handen is.”

 

Van Bylen is al sinds 1984 in dienst bij Henkel: hij begon zijn carrière in België, maar vervulde ook al functies in Frankrijk, West-Europa, het Midden-Oosten en Afrika, Noord-Amerika, Azië en Latijns-Amerika. Sinds 2005 is hij lid van het directiecomité, waar hij verantwoordelijk is voor de divisie beautycare.

 

De functie van Van Bylen binnen het directiecomtié wordt overgenomen door Pascal Houdayer, die sinds 2011 bij Henkel verantwoordelijk is voor de internationale marketing binnen de homecaredivisie, new business development en de digitale activiteiten van de divisie laundry & home care.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Zeeman weet winst te verdubbelen

12/10/2017

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Back to top