Belgische retailers lanceren tweede editie Bel Friday

Bel Friday

Tijdens het eerste weekend van maart vindt voor de tweede keer Bel Friday plaats. Met het actieweekend wil een groep Belgische non-food retailers de lokale handel in de kijker zetten. En net zoals bij de eerste editie, wordt er ook nu een goed doel ondersteund.

 

Extraatje

Het doel van Bel Friday is om de rijkdom van het lokale Belgische handelsaanbod in de bloemetjes te zetten en op die manier de Belgische economie en haar lokale weefsel te versterken. Tijdens het actieweekend mogen klanten opnieuw een extraatje verwachten bij de alle deelnemende winkels - zowel offline als online.

 

Een van de 34 deelnemers aan de tweede uitgave is JBC. CEO Bart Claes benadrukt het belang van de actie, zeker tegen de achtergrond van de bijzonder slechte soldenperiode. "Met deze nieuwe editie van Bel Friday willen we het signaal geven dat het enorm belangrijk is en blijft dat we de lokale handelaars niet uit het oog verliezen.”

 

De eerste editie van het initiatief vond plaats tijdens het weekend van 1 november vorig jaar. Dieter Struye, CEO Colruyt non-food, blikt tevreden terug. “We mochten tienduizenden klanten verwelkomen in onze offline en online winkels en konden zo meer dan honderdduizend euro schenken aan het Rode Kruis België”.

 

Speelbos

Ook nu zal deel van de opbrengst gebruikt worden om een goed doel te steunen. De keuze viel op de aanleg van een speelbos van 5 hectare, in samenwerking met de Bosalliantie, een partnerschap van overheden en organisaties die aan meer en beter bos werken, onder leiding van de Vlaamse overheid. “Meer dan ooit beseffen we hoe belangrijk het is om natuur en bossen in onze achtertuin te hebben. Het zijn plekken van rust, maar ook van uitgelaten speelplezier”, zegt Lise Conix, Marketing Directeur Torfs Schoenen.