Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security | RetailDetail

Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security

Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security

(publireportage) Aan de vooravond van New Security (een organisatie van FCO Media) blikken we met organisator Filip Cossement vooruit op dit tweedaags vakevent, dat een antwoord biedt op de uitdagingen waar vakbeurzen in internettijden voor staan.

“Beurzen worden steeds meer netwerkevents”

FCO Media organiseerde in 2015 voor de eerste keer de vakbeurs New Security, die meteen een stijlbreuk was met het verleden. Zo werd er een tweedaagse in plaats van een driedaagse beursformule aangeboden, veranderden de locatie evenals de openingsuren en kwam er een nieuw beursplan.

 

De organisator zorgde bovendien naar analogie met de andere beurzen die reeds jarenlang door FCO Media worden georganiseerd voor een sterk randprogramma in samenwerking met diverse vakfederaties. Het resultaat was een succesvolle beurs die door circa 1.500 bezoekers werd gesmaakt. Ook de tweede editie dient zich veelbelovend aan. 

 

Beurzen zijn onderhevig aan internettijden. Hoe wordt hierop ingespeeld of hoe ziet een beurs anno 2017 er voor u uit? Waarin zit de meerwaarde voor exposant en bezoeker?

Filip Cossement: “Het internet is uiteraard nuttig, maar het is nog steeds het samenspel van ‘event, print, online’ die het doet. Het ene versterkt het andere en geen enkele schakel is uit te sluiten. Beurzen worden wel steeds meer netwerkevents. Wat B2B betreft zijn ze zeker geen verkoopplaatsen meer zoals ze dat vroeger waren. Het is een plaats van contact tussen potentiële klant en leverancier. Belangrijk is dat het event kort is en dat de standhouders relevant zijn.”

 

Ook vakbladen zijn genoodzaakt zich aan te passen. Waarin uit zich dat binnen uw uitgeverij? 

F.C.: “Wij moeten ons inderdaad aanpassen aan het steeds veranderend medialandschap. In februari gaat onze gloednieuwe website online. Deze moet een nieuwssite zijn waar ons publiek naar uitkijkt. Ook hier moeten we bij de zaak blijven en enkel nieuws brengen met betrekking tot de sector.”

 

Hoe blikt u terug op de vorige editie van New Security? 

F.C.: “Het was een absoluut succes. Niet alleen voor ons als organisator, maar ook voor de exposant en bezoeker. Daar doen we het uiteraard voor. Een kortere beurs, uren aangepast aan het wegverkeer… . Een beetje praktisch nadenken en zo geraak je ver.

 

We richten ons tot installateurs security en professionele klanten zoals facility managers, de directie van zorginstellingen, de overheid en dergelijke meer.”


Zijn er zaken die werden bijgestuurd op basis van vaststellingen of reacties op de voorgaande editie? 

F.C.: “We hebben twee aanpassingen doorgevoerd. Woensdag en donderdag in plaats van donderdag en vrijdag was nodig omdat er op vrijdagavond maar weinig mensen buitenkomen. In tijden waarin me time belangrijker wordt is het niet meer aangewezen om mensen op vrijdagavond nog weg te houden van hun gezin. Een tweede kleine aanpassing is het sluitingsuur op woensdag. 22u was wel heel laat. 21u lijkt me billijk. Dit op vraag van de exposanten.”

 

Tot welke doelgroepen richt de beurs zich en welke exposanten/deelsectoren zullen vertegenwoordigd zijn?

F.C.: “We richten ons tot installateurs, security en professionele klanten zoals facility managers, de directie van zorginstellingen, de overheid en dergelijke meer. Inzake standhouders zullen alle facetten van security vertegenwoordigd zijn. Ik denk aan inbraak, monitoring, brand, camerabeveiliging, zowel mechanische als elektronische beveiliging…”

 

‘Een sterk randprogramma maakt een sterke beurs’ is uw motto. Hoe ziet het randprogramma er deze keer uit? 

F.C.: “We bundelen met zes partners de krachten, waarvan er drie een lezing zullen geven: ACA (Vereniging van meldkamers), AST (Agoria Security Technologies) en SBM (Skills voor Bedrijf en Medewerkers). Ook ALIA Security (de Belgische beroepsvereniging van de elektronische beveiliging), de VSU (Vlaamse Slotenmakers Unie) en Belgosafe (nationale vakvereniging van fabrikanten, verdelers en serviceverleners van geld- en waardebergingssystemen) bevestigden hun aanwezigheid.” (Programma: zie kaderstuk)

 

Tot slot: waarom mag de professional deze editie niet missen? 

F.C.: “Dit is de enige Belgische vakbeurs met enkel security als thema. Daarom verwacht ik ook het goede publiek voor onze exposanten.”

 

Voor meer informatie: www.topsecurity.be

 

Programma

• LEZING SBM 
‘Internet of Things: mogelijkheden en gevaren’
Woensdag 15 februari 2017 van 10u30 tot 12u30
Donderdag 16 februari 2017 van 10u30 tot 12u30
€ 85 (subsidie mogelijk: www.kmo-portefeuille.be)

 

• ACA-CONGRES 
‘IP & Alarm Monitoring: Are you ready?’
Woensdag 15 februari 2017 van 16u tot 18u30
16u: Onthaal 
16u15: Panelgesprek 
Gino Ghilardi, ondervoorzitter ACA - Inleiding
16u30: Afidis - ‘Hoe staan de leveranciers tegenover die migratie?’
16u50: Syntra - Jacques Deschamps – ‘Wat vertelt INCERT en worden de installateurs hierop voorbereid?’
 
17u10: Proximus – ‘Waarom migratie naar IP en welke oplossingen kunnen er worden geboden?’
17u45: Napraten bij een hapje en een drankje
18u30: Einde 
Gratis

 

• LEZING AST
‘Integrated security solutions for buildings and industrial sites’
Donderdag 16 februari 2017 van 13u30 tot 14u30
Gratis

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.