Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop | RetailDetail

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop
Shutterstock

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

“Altijd zoekende”

De overname van de winkels maakt deel uit van de reorganisatie bij de Blokker Holding, die zich in de toekomst enkel nog maar wil concentreren op de rendabele winkels van Blokker. Alle andere ketens en niet rendabele winkels van Blokker worden van de hand gedaan. Onlangs kwam Leen Bakker zo nog officieel in handen van Gilde Equity Management.

 

Op=Op Voordeelshop van zijn kant is de voorbije jaren dan weer sterk aan het groeien. “Het is onze ambitie te groeien naar 300 tot 350 winkels. We zijn altijd zoekende”, stelt directeur Vincent Alkema. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 56,6 miljoen euro, een derde meer dan een jaar eerder.

 

De nieuwe winkels worden in het laatste kwartaal van 2017 omgebouwd naar het concept van Op=Op. Voorlopig is het nog niet duidelijk hoeveel werknemers van Blokker mee de overstap kunnen maken. Op=Op is pas sinds 2009 in handen van Alkema en mededirecteur Jos Venema. Toen waren er nog maar 21 filialen, vooral in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Back to top