Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop | RetailDetail

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop
Shutterstock

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

“Altijd zoekende”

De overname van de winkels maakt deel uit van de reorganisatie bij de Blokker Holding, die zich in de toekomst enkel nog maar wil concentreren op de rendabele winkels van Blokker. Alle andere ketens en niet rendabele winkels van Blokker worden van de hand gedaan. Onlangs kwam Leen Bakker zo nog officieel in handen van Gilde Equity Management.

 

Op=Op Voordeelshop van zijn kant is de voorbije jaren dan weer sterk aan het groeien. “Het is onze ambitie te groeien naar 300 tot 350 winkels. We zijn altijd zoekende”, stelt directeur Vincent Alkema. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 56,6 miljoen euro, een derde meer dan een jaar eerder.

 

De nieuwe winkels worden in het laatste kwartaal van 2017 omgebouwd naar het concept van Op=Op. Voorlopig is het nog niet duidelijk hoeveel werknemers van Blokker mee de overstap kunnen maken. Op=Op is pas sinds 2009 in handen van Alkema en mededirecteur Jos Venema. Toen waren er nog maar 21 filialen, vooral in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.