Blokker Holding gebruikt steeds meer dynamische prijzen

Blokker Holding gebruikt steeds meer dynamische prijzen

Sinds vorig jaar is Blokker Holding begonnen met de uitrol van dynamische prijzen en het bedrijf begint dat systeem bij steeds meer formules te gebruiken, zij het enkel bij producten die alleen online worden verkocht.

 

Digitale prijskaartjes te duur

Volgens manager pricing Jos Mulder van Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, is het niet meer mogelijk om zonder geautomatiseerde prijzen te werken, “als je wilt dat die in lijn blijven met de alsmaar veranderende markt”. Dat zegt hij aan RetailWatching.

 

Blokker Holding heeft een bewuste keuze gemaakt om dynamische prijzen enkel te gebruiken bij web-only producten. Zo vermijdt het dat het meerdere keren per dag de fysieke prijskaartjes in de winkels moet vervangen, aangezien Blokker Holding het beleid heeft om de prijzen online en offline gelijk te houden.

 

Geloof in gepersonaliseerde prijzen

“Je kan er ook voor kiezen om in de winkels alleen prijswijzigingen door te voeren op belangrijke producten of buiten een bepaalde bandbreedte. Wij beredeneren echter vanuit de klant en een omnichannelervaring, waar we één en dezelfde prijs beter bij vinden passen”, zegt Mulder. De kost voor elektronische prijskaartjes ligt volgens hem voorlopig nog te hoog.

 

Mulder gelooft dat in de toekomst ook 'personalised pricing' een opmars zal maken, waarbij de ene consument een andere korting zal krijgen dan de andere. “Iemand die jarig is, krijgt bijvoorbeeld de eerste vijf euro cadeau. Dat betekent dat hij voor een bepaald product in feite een andere prijs betaalt. De ‘korting’ is dus eigenlijk een verkoopterm voor het mogelijk maken van een andere prijs.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top