Blokker Holding gebruikt steeds meer dynamische prijzen

Blokker Holding gebruikt steeds meer dynamische prijzen

Sinds vorig jaar is Blokker Holding begonnen met de uitrol van dynamische prijzen en het bedrijf begint dat systeem bij steeds meer formules te gebruiken, zij het enkel bij producten die alleen online worden verkocht.

 

Digitale prijskaartjes te duur

Volgens manager pricing Jos Mulder van Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, is het niet meer mogelijk om zonder geautomatiseerde prijzen te werken, “als je wilt dat die in lijn blijven met de alsmaar veranderende markt”. Dat zegt hij aan RetailWatching.

 

Blokker Holding heeft een bewuste keuze gemaakt om dynamische prijzen enkel te gebruiken bij web-only producten. Zo vermijdt het dat het meerdere keren per dag de fysieke prijskaartjes in de winkels moet vervangen, aangezien Blokker Holding het beleid heeft om de prijzen online en offline gelijk te houden.

 

Geloof in gepersonaliseerde prijzen

“Je kan er ook voor kiezen om in de winkels alleen prijswijzigingen door te voeren op belangrijke producten of buiten een bepaalde bandbreedte. Wij beredeneren echter vanuit de klant en een omnichannelervaring, waar we één en dezelfde prijs beter bij vinden passen”, zegt Mulder. De kost voor elektronische prijskaartjes ligt volgens hem voorlopig nog te hoog.

 

Mulder gelooft dat in de toekomst ook 'personalised pricing' een opmars zal maken, waarbij de ene consument een andere korting zal krijgen dan de andere. “Iemand die jarig is, krijgt bijvoorbeeld de eerste vijf euro cadeau. Dat betekent dat hij voor een bepaald product in feite een andere prijs betaalt. De ‘korting’ is dus eigenlijk een verkoopterm voor het mogelijk maken van een andere prijs.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top