Bloomon breidt nu ook uit naar België

Bloomon breidt nu ook uit naar België

De Nederlandse online bloemenverkoper Bloomon is van plan om de komende jaren internationaal flink uit te breiden, te beginnen met Duitsland en nu ook met een proefproject in België.

Naar Antwerpen en Gent

Er zijn ook al twee pilootprojecten van start gegaan in België: consumenten in Antwerpen en Gent kunnen voortaan ook online bloemen bestellen. "Al sinds de lancering in Nederland ontvangen wij verzoeken vanuit Belgiё om ook over de grens te bezorgen. We zijn er trots op dat we onze Zuiderburen nu van zotte ruikers kunnen voorzien, die vers van de kweker komen", vertelt oprichter Patrick Hurenkamp.

 

Bloomon werd in november van vorig jaar opgericht en lanceerde begin dit jaar ook al op de Duitse markt. Het uiteindelijke doel van het bedrijf is om de Nederlandse bloemen in heel Europa aan de man te brengen via de eigen abonnementendienst. De ambitie is om binnen twee jaar een miljoen bossen bloemen te bezorgen.

 

Bloomon liet begin deze maand nog weten dat het 3,5 miljoen euro heeft opgehaald bij investeerders. Dat geld zal gebruikt worden om de internationale expansie verder te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top