Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day | RetailDetail

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day
Shutterstock

Ook Bol.com gaat zich op 11 november richten op Singles’ Day, voor Alibaba al enkele jaren dé absolute hoogdag van het retailjaar. Vorig jaar zetten de Chinezen op die ene dag meer dan zestien miljard euro om, een derde meer dan het jaar voordien.

Jonge feestdag

Bol.com positioneert Singles’ Day, oftewel Vrijgezellendag, als het ideale moment om iets te kopen dat je al langer wil, maar dat je jezelf nog niet cadeau hebt gegeven. Het moet dus een dag worden waarop je vooral even aan jezelf denkt, schrijft De Volkskrant. Het is de eerste keer dat een grote speler in de Benelux mee op de kar van Vrijgezellendag springt. Ook in China is het overigens nog maar een recente uitvinding, die vooral bekendheid kreeg sind Alibaba er in 2009 zijn schouders onder zette.

 

Bol.com heeft wel besloten om Singles' Day enkel in Nederland te promoten, omdat 11 november in België met Wapenstilstand al een heel andere betekenis heeft. "Mocht blijken dat Belgische klanten wel interesse hebben in Singles Day op 11-11 dan zullen we een Belgische campagne voor volgend jaar overwegen. Uiteraard kunnen onze Belgische klanten dit jaar wel al profiteren van de deals die bol.com in deze periode biedt. In België zijn deze deals zichtbaar onder de naam Straffe deals", klinkt het bij bol.com

 

Het is natuurlijk nog maar de vraag of die nieuwe commerciële feestdag een kans op slagen heeft: Black Friday en Cyber Monday worden ook al een tijdje in onze regio gepusht, maar zijn vooralsnog niet het immense succes die ze zijn in de Verenigde Staten. Volgens hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer van Nyenrode heeft bol.com met Vrijgezellendag wel het voordeel dat die voor alle andere koopjesdagen valt en dat consumenten nu maar eenmaal hun geld kunnen uitgeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.