Boobs ’n Burps sluit alle winkels | RetailDetail

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

Boobs ’n Burps sluit alle winkels
Facebook

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Producten niet langer uniek

De eerste winkel van de keten opende in 2010 de deuren en omwille van het succes kwamen er al snel vier nieuwe vestigingen bij, plus een webshop. Daarbij blonk Boobs ’n Burps vooral uit in het advies dat het gaf aan jonge moeders die borstvoeding geven, maar dat bleek niet voldoende om het hoofd boven water te houden.

 

“We hebben al het mogelijke gedaan en geprobeerd, maar kunnen uiteindelijk niets anders dan de handdoek in de ring gooien”, aldus Ham. “De ongemakkelijke waarheid is dat als alle klanten al hun producten bij ons hadden gekocht in plaats van online, het niet zo ver had moeten komen. Het probleem is dat de consument vandaag beide wil: én zijn producten zo goedkoop mogelijk wil aanschaffen, én het advies dat wij hen konden bieden. Maar daar willen ze geen meerprijs voor betalen.”

 

Ham - in 2012 verkozen tot vrouwelijke starter van het jaar - zegt echter dat het niet mogelijk was om enkel voor advies geld te vragen en dat de producten die het aanbood niet langer uniek genoeg waren om klanten aan te trekken. “Dat is de keerzijde van het succes, we hebben zeker anderen geïnspireerd, maar uiteindelijk heeft de markt ons doodgeduwd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.