Boobs ’n Burps sluit alle winkels | RetailDetail

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

Boobs ’n Burps sluit alle winkels
Facebook

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Producten niet langer uniek

De eerste winkel van de keten opende in 2010 de deuren en omwille van het succes kwamen er al snel vier nieuwe vestigingen bij, plus een webshop. Daarbij blonk Boobs ’n Burps vooral uit in het advies dat het gaf aan jonge moeders die borstvoeding geven, maar dat bleek niet voldoende om het hoofd boven water te houden.

 

“We hebben al het mogelijke gedaan en geprobeerd, maar kunnen uiteindelijk niets anders dan de handdoek in de ring gooien”, aldus Ham. “De ongemakkelijke waarheid is dat als alle klanten al hun producten bij ons hadden gekocht in plaats van online, het niet zo ver had moeten komen. Het probleem is dat de consument vandaag beide wil: én zijn producten zo goedkoop mogelijk wil aanschaffen, én het advies dat wij hen konden bieden. Maar daar willen ze geen meerprijs voor betalen.”

 

Ham - in 2012 verkozen tot vrouwelijke starter van het jaar - zegt echter dat het niet mogelijk was om enkel voor advies geld te vragen en dat de producten die het aanbood niet langer uniek genoeg waren om klanten aan te trekken. “Dat is de keerzijde van het succes, we hebben zeker anderen geïnspireerd, maar uiteindelijk heeft de markt ons doodgeduwd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.