Bpost gebruikt Decathlon-netwerk als extra afhaalpunten

bpost

Net zoals tijdens de eerste lockdown shoppen de Belgen massaal online. Bpost vraagt de klanten daarom een aantal pakjes zelf af te halen. Bovendien zullen enkele Decathlon-winkels als afhaalpunten fungeren.

 

Meer dan 500.000 pakjes per dag

Het is razend druk bij bpost. Door de lockdown kopen mensen meer dan ooit online. Dinsdag en woensdag bezorgde het postbedrijf twee dagen op rij meer dan 520.000 pakjes, schrijft Het Belang van Limburg. Daarmee werd het vorige record ruimschoots gebroken.

 

Om toch alle pakjes te kunnen blijven leveren, vraag bpost nu aan een beperkt aantal eindklanten om tijdelijk hun pakjes zelf af te halen in een afhaalpunt in de buurt. Over hoeveel klanten en pakjes het precies gaat, is niet duidelijk. Bpost spreekt van een “zeer beperkt beperkt percentage van het totaal aantal pakjes dat bpost dagelijks verdeelt.”

 

“We begrijpen dat deze oplossing een extra inspanning vraagt van de consument, maar ik ben er van overtuigd dat dit een degelijk alternatief is dat eindklanten in staat stelt hun pakje tijdig in handen te krijgen”, stelt CEO Jean-Paul Van Avermaet in een persbericht.

 

Om een en ander makkelijker te laten verlopen gaat bpost ook een tijdelijke samenwerking aan met Decathlon. De retailer zal een deel van zijn winkelnetwerk vanaf morgen inzetten als bijkomende afhaalpunten. Bpost heeft zelf ook al 2.300 afhaalpunten verspreid over heel België.