Bpost neemt Bubble Post over | RetailDetail

Bpost neemt Bubble Post over

Bpost neemt Bubble Post over

Een maand nadat de eerste geruchten naar buiten kwamen dat Bpost interesse had in Bubble Post, is de Gentse transporteur ook effectief in handen gekomen van het Belgische postbedrijf. Bubble Post moet vooral een aanvulling worden op dochterbedrijf CityDepot.

Expertise delen

Bubble Post is immers net als CityDepot een belangrijke speler op vlak van duurzame leveringen in grote steden. De bedoeling is dan ook dat beide bedrijven hun kennis delen en elkaar waar mogelijk aanvullen. In Gent zijn Bubble Post en CityDepot eerder al een succesvolle samenwerking aangegaan.

 

Het Gentse Bubble Post heeft bovendien ook heel wat ervaring op vlak van de levering van gekoelde en diepgevroren producten. Bpost heeft het doel om in de Benelux een van de grote spelers te worden op vlak van de levering van verse producten, zowel aan bedrijven als consumenten, en de overname van Bubble Post is een volgende stap in die ambitie.

 

4 miljoen euro

“Onze ambitie is duidelijk, we willen een leidende speler worden op vlak van pakjes in België. We hebben ook de ambitie om onze activiteiten in de duurzame en gekoelde logistieke keten uit te breiden in België en Nederland. De aankoop van Bubble Post past perfect binnen die strategie”, aldus Koen Van Gerven, CEO bij Bpost.

 

Bubble Post werd in 2013 opgericht in Gent en is momenteel te vinden in 16 Belgische en Nederlandse steden. Het levert vanuit eigen opslagruimten aan de rand van de stad pakjes in stadscentra met behulp van duurzame voertuigen. In 2016 haalde het al een omzet van 3,6 miljoen euro. Volgens eerdere berichtgeving zou er sprake zijn van een overnamebedrag van ongeveer vier miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.