Bpost neemt Bubble Post over | RetailDetail

Bpost neemt Bubble Post over

Bpost neemt Bubble Post over

Een maand nadat de eerste geruchten naar buiten kwamen dat Bpost interesse had in Bubble Post, is de Gentse transporteur ook effectief in handen gekomen van het Belgische postbedrijf. Bubble Post moet vooral een aanvulling worden op dochterbedrijf CityDepot.

Expertise delen

Bubble Post is immers net als CityDepot een belangrijke speler op vlak van duurzame leveringen in grote steden. De bedoeling is dan ook dat beide bedrijven hun kennis delen en elkaar waar mogelijk aanvullen. In Gent zijn Bubble Post en CityDepot eerder al een succesvolle samenwerking aangegaan.

 

Het Gentse Bubble Post heeft bovendien ook heel wat ervaring op vlak van de levering van gekoelde en diepgevroren producten. Bpost heeft het doel om in de Benelux een van de grote spelers te worden op vlak van de levering van verse producten, zowel aan bedrijven als consumenten, en de overname van Bubble Post is een volgende stap in die ambitie.

 

4 miljoen euro

“Onze ambitie is duidelijk, we willen een leidende speler worden op vlak van pakjes in België. We hebben ook de ambitie om onze activiteiten in de duurzame en gekoelde logistieke keten uit te breiden in België en Nederland. De aankoop van Bubble Post past perfect binnen die strategie”, aldus Koen Van Gerven, CEO bij Bpost.

 

Bubble Post werd in 2013 opgericht in Gent en is momenteel te vinden in 16 Belgische en Nederlandse steden. Het levert vanuit eigen opslagruimten aan de rand van de stad pakjes in stadscentra met behulp van duurzame voertuigen. In 2016 haalde het al een omzet van 3,6 miljoen euro. Volgens eerdere berichtgeving zou er sprake zijn van een overnamebedrag van ongeveer vier miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Back to top