Bpost neemt Bubble Post over

Bpost neemt Bubble Post over

Een maand nadat de eerste geruchten naar buiten kwamen dat Bpost interesse had in Bubble Post, is de Gentse transporteur ook effectief in handen gekomen van het Belgische postbedrijf. Bubble Post moet vooral een aanvulling worden op dochterbedrijf CityDepot.

Expertise delen

Bubble Post is immers net als CityDepot een belangrijke speler op vlak van duurzame leveringen in grote steden. De bedoeling is dan ook dat beide bedrijven hun kennis delen en elkaar waar mogelijk aanvullen. In Gent zijn Bubble Post en CityDepot eerder al een succesvolle samenwerking aangegaan.

 

Het Gentse Bubble Post heeft bovendien ook heel wat ervaring op vlak van de levering van gekoelde en diepgevroren producten. Bpost heeft het doel om in de Benelux een van de grote spelers te worden op vlak van de levering van verse producten, zowel aan bedrijven als consumenten, en de overname van Bubble Post is een volgende stap in die ambitie.

 

4 miljoen euro

“Onze ambitie is duidelijk, we willen een leidende speler worden op vlak van pakjes in België. We hebben ook de ambitie om onze activiteiten in de duurzame en gekoelde logistieke keten uit te breiden in België en Nederland. De aankoop van Bubble Post past perfect binnen die strategie”, aldus Koen Van Gerven, CEO bij Bpost.

 

Bubble Post werd in 2013 opgericht in Gent en is momenteel te vinden in 16 Belgische en Nederlandse steden. Het levert vanuit eigen opslagruimten aan de rand van de stad pakjes in stadscentra met behulp van duurzame voertuigen. In 2016 haalde het al een omzet van 3,6 miljoen euro. Volgens eerdere berichtgeving zou er sprake zijn van een overnamebedrag van ongeveer vier miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top