Bpost neemt krantenwinkels van Lagardère over

Bpost neemt krantenwinkels van Lagardère over

Bpost heeft een overeenkomst bereikt met het Franse Lagardère Travel Retail rond de overname van diens Belgische activiteiten. Het Belgische postbedrijf krijgt daardoor 220 krantenwinkels in zijn bezit.

 

Verder investeren

Lagardère Travel Retail baadt in België een reeks krantenwinkels van Press Shop en Relay uit, maar die komen nu dus in handen van bpost. Bij de deal zijn ook nog eens 735 afhaalpunten voor pakketjes inbegrepen. Volgens Koen Van Gerven, CEO van Bpost, moet de overname bpost dan ook in staat stellen om beter te concurreren op de Belgische pakjesmarkt.

 

Dat schrijft De Redactie. Bpost is ook van plan om nog verder te investeren in het bedrijf, om het aantal afhaalpunten verder uit te breiden en om meer leveringsmogelijkheden voor pakketjes aan te bieden. "Dankzij het ontwikkelingspotentieel van deze overname, zal bpost zijn strategische doelstellingen kunnen blijven realiseren", klinkt het bij bpost.

 

De overname van het Belgische deel van Lagardère Travel Retail past in de nieuwe strategie van bpost, waarbij het op zoek is gegaan naar nieuwe groeimogelijkheden. Naast de krantenwinkels en de afhaalpunten krijgt bpost ook krantenverdeler AMP in handen, die de distributie van kranten en magazines naar ongeveer 5.345 verkooppunten en de losse verkoop ervan organiseert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top