Brussels Airlines vliegt Antwerpse Stadsfeestzaal binnen | RetailDetail

Brussels Airlines vliegt Antwerpse Stadsfeestzaal binnen

Brussels Airlines vliegt Antwerpse Stadsfeestzaal binnen

De Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft in de Antwerpse Stadsfeestzaal een pop-up geopend, die volledig in het kader staat van de Rode Duivels. Bezoekers kunnen er onder andere plaatsnemen in zetels uit Businessclass.

 

Idee van Stadsfeestzaal

Daarnaast is het ook mogelijk om dankzij een 3D-headset een virtuele rondleiding te krijgen in het vliegtuig, dat speciaal voor de Rode Duivels werd ingericht voor hun trip naar het WK Voetbal in Brazilië in de zomer van 2014. Die headset is samen met enkele schaalmodellen van vliegtuigen ook te koop in de pop-upshop.

 

“Met deze pop-up willen we promotie voor België, voor de Rode Duivels en voor onszelf maken", zegt woordvoerder Kim Daenen van Brussels Airlines aan Astad.tv. “Want het is na de terroristische aanslag van 22 maart belangrijk dat we tonen dat we er staan en dat de luchthaven in Zaventem terug goed bereikbaar is.”

 

Het was de Stadsfeestzaal zelf die op de proppen kwam met het idee voor een pop-up van Brussels Airlines in het winkelcentrum. Manager Steven Bervoets vindt dat de pop-up perfect past in de nieuwe strategie van het winkelcentrum om meer in te zetten op beleving en innovatie. De pop-up van Brussels Airlines is tot 22 juni te vinden in Antwerpen.

 

Antwerpen is zo plots een drukbezochte locatie voor luchtvaartmaatschappijen, want ook KLM opende al een pop-upshop met een gelijkaardig concept op de Meir. Het wil zo promotie maken voor zijn rechtstreekse verbinding van het Centraal Station naar Schiphol met de Thalys.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top