Brusselse handelaars willen opnieuw meer vrijheid voor auto’s | RetailDetail

Brusselse handelaars willen opnieuw meer vrijheid voor auto’s

Brusselse handelaars willen opnieuw meer vrijheid voor auto’s

Brusselse handelaars zijn tevreden dat het stadsbestuur er stappen heeft ondernomen om de toegang met de auto in het centrum te verbeteren.

Eerste stappen genomen

Sinds de invoering van de voetgangerszone in het centrum van Brussel klagen de handelaars steen en been: ze spreken van sterk gedaalde inkomsten en zijn ook al langer vragende partij om de auto terug op meer plaatsten toegang te bieden tot het centrum. “Het centrum moet opnieuw bereikbaar worden met de auto”, zegt Alain Berlinblau, voorzitter van de handelaarsvereniging van het centrum aan bruzz.be. “Nu verliezen mensen de weg in een labyrint en staan ze vast in de files.”

 

Het stadsbestuur heeft daarom besloten om de Lakensestraat opnieuw in twee richtingen open te stellen, net als een groot deel van de Zuidstraat. Daarnaast wordt het parkeerplan rond het centrum massaal verspreid en komt er een radiospot die er op wijst dat het centrum van Brussel nog steeds bereikbaar is. Het kaartje met de parkeerplaatsen komt er specifiek op vraag van de handelaars.

 

Zij willen echter dat er nog veranderingen worden doorgevoerd aan het nieuwe circulatieplan. Ze willen dat het De Brouckèreplein opnieuw met de auto kan worden overgestoken en ze vragen om ook op de centrale lanen verkeer toe te laten. “Met een smalle rijstrook in elke richting, waar auto’s aan een lage snelheid kunnen doorrijden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?