Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig | RetailDetail

Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig

Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig

De Consumentenbond en de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten hebben een overeenkomst ondertekend rond de geldigheid van cadeaubonnen, nadat heel wat consumenten hadden geklaagd dat die niet lang genoeg geldig waren.

 

Consumentvriendelijker

Dankzij de nieuwe overeenkomst zijn bonnen waarmee klanten iets in de winkel kunnen kopen voortaan minstens drie jaar geldig. Bonnen voor een ‘belevenis’, zoals een ballonvlucht, moeten twee jaar geldig blijven met een mogelijkheid tot 1 jaar verlenging.

 

De overeenkomst bevat nog een aantal andere punten, die cadeaukaarten consumentvriendelijker moeten maken. Zo moet steeds duidelijk vermeld zijn tot wanneer de bon geldig is en moet het aangebodene in verhouding staan tot de prijs van de kaart. Bovendien kunnen consumenten niet verplicht worden om extra uitgaven te doen bij het inwisselen van een bon, zoals de aankoop van bepaalde drank bij een diner. De Stichting Keurmerk Cadeaukaarten vraagt nu aan alle cadeaubonuitgevers om zich aan te sluiten bij de nieuwe voorwaarden.

 

VVV Cadeaubon laat in een reactie aan RTL Z alvast verstaan zich aan te sluiten bij de nieuwe overeenkomst, maar dat er voor hen eigenlijk niets verandert. "De VVV Cadeaubon is al onbeperkt geldig, de Cadeaukaarten verlopen na vijf jaar en alle cadeauproducten kennen uitgebreide bestedingsmogelijkheden.''

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten noemen Roeselare bij inspirerendste winkelsteden ter wereld

26/04/2018

Niet Brugge, Antwerpen of Gent, maar wel Roeselare prijkt in een Britse lijst van inspirerendste winkelsteden ter wereld. De West-Vlamingen charmeerden retailexperts met hun doordachte mix van shoppinginitiatieven.

Hogere omzet GrandVision door overnames

26/04/2018

GrandVision sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een omzetgroei van 8%, die het bedrijf wel grotendeels dankt aan overnames. De optiekketen ziet haar operationele winst wel lichtjes dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

26/04/2018

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.