Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig | RetailDetail

Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig

Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig

De Consumentenbond en de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten hebben een overeenkomst ondertekend rond de geldigheid van cadeaubonnen, nadat heel wat consumenten hadden geklaagd dat die niet lang genoeg geldig waren.

 

Consumentvriendelijker

Dankzij de nieuwe overeenkomst zijn bonnen waarmee klanten iets in de winkel kunnen kopen voortaan minstens drie jaar geldig. Bonnen voor een ‘belevenis’, zoals een ballonvlucht, moeten twee jaar geldig blijven met een mogelijkheid tot 1 jaar verlenging.

 

De overeenkomst bevat nog een aantal andere punten, die cadeaukaarten consumentvriendelijker moeten maken. Zo moet steeds duidelijk vermeld zijn tot wanneer de bon geldig is en moet het aangebodene in verhouding staan tot de prijs van de kaart. Bovendien kunnen consumenten niet verplicht worden om extra uitgaven te doen bij het inwisselen van een bon, zoals de aankoop van bepaalde drank bij een diner. De Stichting Keurmerk Cadeaukaarten vraagt nu aan alle cadeaubonuitgevers om zich aan te sluiten bij de nieuwe voorwaarden.

 

VVV Cadeaubon laat in een reactie aan RTL Z alvast verstaan zich aan te sluiten bij de nieuwe overeenkomst, maar dat er voor hen eigenlijk niets verandert. "De VVV Cadeaubon is al onbeperkt geldig, de Cadeaukaarten verlopen na vijf jaar en alle cadeauproducten kennen uitgebreide bestedingsmogelijkheden.''

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.