Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig | RetailDetail

Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig

Cadeaubonnen voortaan minstens drie jaar geldig

De Consumentenbond en de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten hebben een overeenkomst ondertekend rond de geldigheid van cadeaubonnen, nadat heel wat consumenten hadden geklaagd dat die niet lang genoeg geldig waren.

 

Consumentvriendelijker

Dankzij de nieuwe overeenkomst zijn bonnen waarmee klanten iets in de winkel kunnen kopen voortaan minstens drie jaar geldig. Bonnen voor een ‘belevenis’, zoals een ballonvlucht, moeten twee jaar geldig blijven met een mogelijkheid tot 1 jaar verlenging.

 

De overeenkomst bevat nog een aantal andere punten, die cadeaukaarten consumentvriendelijker moeten maken. Zo moet steeds duidelijk vermeld zijn tot wanneer de bon geldig is en moet het aangebodene in verhouding staan tot de prijs van de kaart. Bovendien kunnen consumenten niet verplicht worden om extra uitgaven te doen bij het inwisselen van een bon, zoals de aankoop van bepaalde drank bij een diner. De Stichting Keurmerk Cadeaukaarten vraagt nu aan alle cadeaubonuitgevers om zich aan te sluiten bij de nieuwe voorwaarden.

 

VVV Cadeaubon laat in een reactie aan RTL Z alvast verstaan zich aan te sluiten bij de nieuwe overeenkomst, maar dat er voor hen eigenlijk niets verandert. "De VVV Cadeaubon is al onbeperkt geldig, de Cadeaukaarten verlopen na vijf jaar en alle cadeauproducten kennen uitgebreide bestedingsmogelijkheden.''

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met zowel consumenten als inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Go Sport ontvouwt grootse internationale plannen

22/02/2018

De Franse sportretailer Go Sport, in ons land actief met twaalf winkels, koestert ambitieuze expansieplannen. Binnen Europa worden Spanje en Polen de speerpunten, daarbuiten zet de groep in op Marokko en India.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Back to top