Carrefour komt met eigen opticienketen | RetailDetail

Carrefour lanceert eigen optiekketen

Carrefour lanceert eigen optiekketen
Shutterstock

Het Franse supermarktbedrijf Carrefour heeft een samenwerking afgesloten met optiekketen Atol om samen het nieuwe winkelconcept Carrefour Optique et Audition te lanceren. De eerste winkels daarvan moeten volgend jaar openen.

Services uitbreiden

“Deze samenwerking illustreert dat Carrefour het aantal services voor zijn klanten wil uitbreiden en dat Atol een complementair klantenbestand wil bereiken”, klinkt het in een persbericht. Samen willen ze een compleet aanbod bieden, zowel op vlak van optiek als producten voor slechthorenden.

 

De producten van Carrefour Optique et Audition zullen niet enkel te vinden zijn in de winkels van de keten, maar ook dankzij een “innovatief digitaal aanbod”. Met de nieuwe keten zet Carrefour een volgende stap in de strategie om het aantal diensten voor haar klanten te diversifiëren.

 

Atol is een coöperatieve van onafhankelijke opticiens die verspreid zitten over heel Frankrijk. Het plan van Carrefour is om hen lokaal te ondersteunen door middel van het nieuwe concept. Momenteel wordt Carrefour Optique et Audition wel enkel gelanceerd in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Muyters zegt nee tegen herstructureringsplan Carrefour

11/07/2018

Deelstaatminister Philippe Muyters geeft een negatief advies voor het herstructureringsplan van supermarktketen Carrefour. Door dit plan zouden 600 werknemers recht hebben op het stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag (SWT), de opvolger van het brugpensioen. De definitieve uitspraak ligt in het kamp van federaal minister Kris Peeters.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

Lidl aansprakelijk voor zelfdoding medewerker

05/07/2018

Discountketen Lidl is in Frankrijk aansprakelijk gesteld voor de zelfdoding van een onderhoudstechnicus in een distributiecentrum, intussen drie jaar geleden.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.