Carrefour neemt 36 winkels van Eroski in Spanje over

Carrefour neemt 36 winkels van Eroski in Spanje over

De Carrefour Group heeft een overeenkomst getekend met de Eroski Group rond de overname van 36 compacte hypermarkten in Spanje. Daarnaast krijgt Carrefour ook nog eens 8 winkelcentra en 22 tankstations in handen.

235.000 vierkante meter winkeloppervlakte

De hypermarkten zijn samen goed voor een oppervlakte van 235.000 vierkante meter en bieden Carrefour onmiddellijk toegang tot 27 nieuwe steden in Spanje. De overname past in de strategie van Carrefour om zijn multi-format, omnichannel expansie verder te zetten.

 

De deal moet momenteel wel nog worden goedgekeurd, onder andere door de Spaanse mededingingsautoriteiten.

 

Carrefour is al sinds 1973 aanwezig in Spanje. Momenteel beschikt het er over 173 hypermarkten, 126 supermarkten, 419 filialen van Carrefour Express, 123 tankstations en 656 reisbureaus. In totaal werken er meer dan 41.000 werknemers voor de Carrefour Group in Spanje.

 

Eroski is een Spaanse supermarktketen die meer dan 2.400 vestigingen heeft in het land. Momenteel heeft het meer dan 50.000 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een 30-tal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top