Carrefour opent nog dit jaar ‘hypermarkt van de toekomst’

Carrefour opent nog dit jaar ‘hypermarkt van de toekomst’

Carrefour België zet, meteen na de transformatie van zijn Belgische hypermarkten, al meteen een nieuwe stap: nog dit jaar opent de groep zijn eerste 'hypermarkt van de toekomst'. De locatie blijft echter een goed bewaard geheim.

"Klant meer dan ooit centraal"

Wie dacht dat Carrefour na de grondige transformatie van zijn hypermarktnetwerk stil zou zitten, vergist zich: in november liet de groep al weten in ons land nog ruimte voor vier tot zes extra hypermarkten te zien, nu koestert Carrefour plannen om nog dit najaar een eerste 'hypermarkt van de toekomst' te openen. De exacte locatie daarvan wordt later dit voorjaar bekend gemaakt.

 

"In de hypermarkt van de toekomst zal de klant meer dan ooit centraal staan. Carrefour België wil klanten, partners en medewerkers met elkaar verbinden op een manier dat ze hun passie voor het winkelen ten volle kunnen beleven en start hiervoor met een blanco blad", laat de groep in een communiqué weten.

 

Hoe de nieuwkomer er zal uitzien, krijgen we voorlopig niet te lezen of te horen. Carrefour wil enkel kwijt dat "de hypermarkt van de toekomst op 8 pijlers zal worden gebouwd: 1) een hypermoderne winkelervaring voor de klant; 2) een digitale aanpak; 3) de ruimste keuze aan producten; 4) innoverende diensten; 5) een soepele opstelling zodat het concept zich aan elk publiek en omgeving kan aanpassen; 6) het plezier van hedendaagse eenvoud; 7) lage prijzen en scherpe promoties en 8) een duurzame aanpak."

 

Meer dan 500 experten

Voor de ontwikkeling van de 'hypermarkt van de toekomst' steunt Carrefour België naar eigen zeggen op een ruim en permanent team van een dozijn specialisten en op de expertise van ruim 500 gepassioneerde afdelingsmanagers van bestaande hypermarkten.

 

Carrefour België telt vandaag bijna 750 winkels, op te splitsen in 45 hypermarkten, 438 Carrefour Markets, 263 Express-buurtwinkels en 10 Drive.be-afhaalpunten. Er werken in ons land 11.500 mensen voor de distributeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top