Carrefour scoort met Panini-stickeractie | RetailDetail

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Hoewel de actie met de Panini-voetbalstickers pas sinds 6 april loopt, heeft Carrefour nu al 10 miljoen zakjes en 150.000 albums weggegeven. Het resultaat van de vorige editie (170.000 albums) ligt binnen handbereik, want de actie loopt nog tot eind juni.

Vliegende start

"Zo'n stormloop hadden we alvast niet verwacht", zegt communicatiedirecteur Baptiste van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Om te beginnen lieten we 100.000 albums maken, maar al twee keer moesten we er laten bijdrukken."

 

“De actie is een groot succes”, zegt woordvoerder Vera Vermeeren dan weer in zakenkrant De Tijd. “Het Europees Kampioenschap Voetbal vindt pas deze zomer plaats, maar nu al voelen we de EK-koorts. Mensen hebben echt gewacht op onze actie. Ze is een succes bij onze klanten, die hun album snel vol willen krijgen en daardoor meer bij ons aankopen. Maar mensen die normaal niet bij ons winkelen, komen nu ook bij ons over de vloer.”

 

Exacte cijfers over omzetstijging wil de keten niet geven en ook over de impact op de winstmarge houdt Carrefour de lippen stijf op elkaar. “Maar als aan het einde van de rit het resultaat niet positief zou zijn, zouden we deze actie natuurlijk niet organiseren”, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.