Carrefour scoort met Panini-stickeractie | RetailDetail

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Hoewel de actie met de Panini-voetbalstickers pas sinds 6 april loopt, heeft Carrefour nu al 10 miljoen zakjes en 150.000 albums weggegeven. Het resultaat van de vorige editie (170.000 albums) ligt binnen handbereik, want de actie loopt nog tot eind juni.

Vliegende start

"Zo'n stormloop hadden we alvast niet verwacht", zegt communicatiedirecteur Baptiste van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Om te beginnen lieten we 100.000 albums maken, maar al twee keer moesten we er laten bijdrukken."

 

“De actie is een groot succes”, zegt woordvoerder Vera Vermeeren dan weer in zakenkrant De Tijd. “Het Europees Kampioenschap Voetbal vindt pas deze zomer plaats, maar nu al voelen we de EK-koorts. Mensen hebben echt gewacht op onze actie. Ze is een succes bij onze klanten, die hun album snel vol willen krijgen en daardoor meer bij ons aankopen. Maar mensen die normaal niet bij ons winkelen, komen nu ook bij ons over de vloer.”

 

Exacte cijfers over omzetstijging wil de keten niet geven en ook over de impact op de winstmarge houdt Carrefour de lippen stijf op elkaar. “Maar als aan het einde van de rit het resultaat niet positief zou zijn, zouden we deze actie natuurlijk niet organiseren”, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.