Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België bekend | RetailDetail

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België bekend

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België bekend

De winnaars in de verschillende categorieën voor de publieksprijs van Beste Winkelketen van België 2014-2015 zijn bekend gemaakt. De algemene winnaar krijgt zijn prijs op 27 november op de RetailDetail Night.

260.000 beoordelingen

In de periode van 15 mei tot en met 31 augustus werden meer dan 190 winkels beoordeeld. Ze kregen daarbij een gemiddeld cijfer van 7,8, hetzelfde als vorig jaar. In totaal werden er maar liefst 260.000 beoordelingen van consumenten ontvangen.

 

Binnen de 25 categorieën zijn de meeste winnaars bekende namen, maar toch zijn er ook vijf nieuwelingen op te merken. Zo won Media Markt dit jaar in de categorieën Muziek, films & games en Telecom, ging e5 Mode aan de haal met de prijzen voor Damesmode en voor Herenmode en mocht Lunch Garden zich de winnaar noemen bij Food to go.

 

Tijdens het onderzoek kunnen consumenten de winkelketens beoordelen over negen aspecten: prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, acties & aanbiedingen, vernieuwing, assortiment, service, deskundig personeel, klantvriendelijk personeel en sfeer. Het belangrijkste aspect volgens de consument is prijs-kwaliteitsverhouding.

 

Volgende maand wordt de grote winnaar bekend gemaakt tijdens de RetailDetail Night op 27 november in San Marco Village. Er zijn nog een paar kaarten beschikbaar voor dit evenement: boek nu snel hier en krijg de nieuwe boeken van vier 'game-changers' gratis!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.