Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend | RetailDetail

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend

De categoriewinnaars van de publieksprijzen Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium 2015-2016 zijn bekend. In de afgelopen maanden hebben meer dan 192.000 consumenten gestemd op hun favoriete winkel en/of webshop.

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België

Naast de winnaars van vorig jaar zijn er dit jaar drie nieuwe favorieten die een award mogen ontvangen. De nieuwe categoriewinnaars zijn Hubo (Bouwmarkten), Bel&Bo (Damesmode) en Action (Wonen). De grootste verandering in vergelijking met voorgaand jaar is de stijging in belang van het aspect prijs-kwaliteitverhouding. Het belangrijkste aspect volgens de consument is nog steeds het aspect assortiment, met dit jaar een gemiddelde van 7,97. Het aspect assortiment is wel iets in belang gedaald. Hetzelfde geldt voor de aspecten vernieuwing en service.

De 24 categoriewinnaars van Beste Winkelketen van België 2015-2016 zijn:

  • Baby & Kind: Zeeman
  • Babyspeciaalzaken: Dreambaby
  • Boeken: Standaard Boekhandel
  • Bouwmarkten: Hubo
  • Computerspeciaalzaken: Media Markt
  • Damesmode: Bel&Bo
  • Drogisterij: Yves Rocher
  • Elektronica: Media Markt
  • Food to Go: Lunch Garden
  • Herenmode: e5mode
  • Juwelier & Bijouterie: Veritas
  • Lingerie & Ondermode: Hunkemöller
  • Mode-accessoires & Handtassen: Veritas
  • Muziek, Films & Games: Media Markt
  • Optiek: Pearle Opticiens
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Schoenen: Torfs
  • Speelgoed: Dreamland
  • Sport: Decathlon
  • Supermarkten: Colruyt
  • Telecom: Media Markt
  • Tuin & Dier: Aveve
  • Warenhuis & Huishouden: Action
  • Wonen: Action

Categoriewinnaars Webshop Awards Belgium

Dit jaar zijn ook de resultaten van de verkiezing Webshop Awards Belgium meegenomen. Het belangrijkste aspect voor webshops is het aspect prijs-kwaliteitverhouding, gevolgd door assortiment en acties en aanbiedingen. De minst belangrijke aspecten zijn de betaling en klantenservice.

De winnaars van dit jaar zijn:

  • Boeken: Bol.com
  • Bouwmarkten: Hubo
  • Computerspeciaalzaken: Coolblue
  • Damesmode: Zalando
  • Drogisterij: Yves Rocher
  • Elektronica: Coolblue
  • Juwelier & Bijouterie: Veritas
  • Lingerie & Ondermode: Hunkemöller
  • Mode-accessoires & Handtassen: Veritas
  • Muziek, Films & Games: Bol.com
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Reizen: Neckermann
  • Schoenen: Torfs
  • Speelgoed: Bol.com
  • Sport: Decathlon
  • Telecom: Coolblue

Op 26 november 2015 worden de algemene winnaars bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night te Schelle. Zij worden eveneens verkozen door de consumenten, die van 2 oktober tot 25 november opnieuw de kans krijgen om te stemmen op hun favoriet. Naast de winnaars van Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium wordt ook de winnaar van de Cross Channel Awards bekendgemaakt. Tickets zijn verkrijgbaar via retaildetail.be/events.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.