Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend

De categoriewinnaars van de publieksprijzen Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium 2015-2016 zijn bekend. In de afgelopen maanden hebben meer dan 192.000 consumenten gestemd op hun favoriete winkel en/of webshop.

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België

Naast de winnaars van vorig jaar zijn er dit jaar drie nieuwe favorieten die een award mogen ontvangen. De nieuwe categoriewinnaars zijn Hubo (Bouwmarkten), Bel&Bo (Damesmode) en Action (Wonen). De grootste verandering in vergelijking met voorgaand jaar is de stijging in belang van het aspect prijs-kwaliteitverhouding. Het belangrijkste aspect volgens de consument is nog steeds het aspect assortiment, met dit jaar een gemiddelde van 7,97. Het aspect assortiment is wel iets in belang gedaald. Hetzelfde geldt voor de aspecten vernieuwing en service.

De 24 categoriewinnaars van Beste Winkelketen van België 2015-2016 zijn:

  • Baby & Kind: Zeeman
  • Babyspeciaalzaken: Dreambaby
  • Boeken: Standaard Boekhandel
  • Bouwmarkten: Hubo
  • Computerspeciaalzaken: Media Markt
  • Damesmode: Bel&Bo
  • Drogisterij: Yves Rocher
  • Elektronica: Media Markt
  • Food to Go: Lunch Garden
  • Herenmode: e5mode
  • Juwelier & Bijouterie: Veritas
  • Lingerie & Ondermode: Hunkemöller
  • Mode-accessoires & Handtassen: Veritas
  • Muziek, Films & Games: Media Markt
  • Optiek: Pearle Opticiens
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Schoenen: Torfs
  • Speelgoed: Dreamland
  • Sport: Decathlon
  • Supermarkten: Colruyt
  • Telecom: Media Markt
  • Tuin & Dier: Aveve
  • Warenhuis & Huishouden: Action
  • Wonen: Action

Categoriewinnaars Webshop Awards Belgium

Dit jaar zijn ook de resultaten van de verkiezing Webshop Awards Belgium meegenomen. Het belangrijkste aspect voor webshops is het aspect prijs-kwaliteitverhouding, gevolgd door assortiment en acties en aanbiedingen. De minst belangrijke aspecten zijn de betaling en klantenservice.

De winnaars van dit jaar zijn:

  • Boeken: Bol.com
  • Bouwmarkten: Hubo
  • Computerspeciaalzaken: Coolblue
  • Damesmode: Zalando
  • Drogisterij: Yves Rocher
  • Elektronica: Coolblue
  • Juwelier & Bijouterie: Veritas
  • Lingerie & Ondermode: Hunkemöller
  • Mode-accessoires & Handtassen: Veritas
  • Muziek, Films & Games: Bol.com
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Reizen: Neckermann
  • Schoenen: Torfs
  • Speelgoed: Bol.com
  • Sport: Decathlon
  • Telecom: Coolblue

Op 26 november 2015 worden de algemene winnaars bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night te Schelle. Zij worden eveneens verkozen door de consumenten, die van 2 oktober tot 25 november opnieuw de kans krijgen om te stemmen op hun favoriet. Naast de winnaars van Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium wordt ook de winnaar van de Cross Channel Awards bekendgemaakt. Tickets zijn verkrijgbaar via retaildetail.be/events.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top