Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend | RetailDetail

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium zijn bekend

De categoriewinnaars van de publieksprijzen Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium 2015-2016 zijn bekend. In de afgelopen maanden hebben meer dan 192.000 consumenten gestemd op hun favoriete winkel en/of webshop.

Categoriewinnaars Beste Winkelketen van België

Naast de winnaars van vorig jaar zijn er dit jaar drie nieuwe favorieten die een award mogen ontvangen. De nieuwe categoriewinnaars zijn Hubo (Bouwmarkten), Bel&Bo (Damesmode) en Action (Wonen). De grootste verandering in vergelijking met voorgaand jaar is de stijging in belang van het aspect prijs-kwaliteitverhouding. Het belangrijkste aspect volgens de consument is nog steeds het aspect assortiment, met dit jaar een gemiddelde van 7,97. Het aspect assortiment is wel iets in belang gedaald. Hetzelfde geldt voor de aspecten vernieuwing en service.

De 24 categoriewinnaars van Beste Winkelketen van België 2015-2016 zijn:

  • Baby & Kind: Zeeman
  • Babyspeciaalzaken: Dreambaby
  • Boeken: Standaard Boekhandel
  • Bouwmarkten: Hubo
  • Computerspeciaalzaken: Media Markt
  • Damesmode: Bel&Bo
  • Drogisterij: Yves Rocher
  • Elektronica: Media Markt
  • Food to Go: Lunch Garden
  • Herenmode: e5mode
  • Juwelier & Bijouterie: Veritas
  • Lingerie & Ondermode: Hunkemöller
  • Mode-accessoires & Handtassen: Veritas
  • Muziek, Films & Games: Media Markt
  • Optiek: Pearle Opticiens
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Schoenen: Torfs
  • Speelgoed: Dreamland
  • Sport: Decathlon
  • Supermarkten: Colruyt
  • Telecom: Media Markt
  • Tuin & Dier: Aveve
  • Warenhuis & Huishouden: Action
  • Wonen: Action

Categoriewinnaars Webshop Awards Belgium

Dit jaar zijn ook de resultaten van de verkiezing Webshop Awards Belgium meegenomen. Het belangrijkste aspect voor webshops is het aspect prijs-kwaliteitverhouding, gevolgd door assortiment en acties en aanbiedingen. De minst belangrijke aspecten zijn de betaling en klantenservice.

De winnaars van dit jaar zijn:

  • Boeken: Bol.com
  • Bouwmarkten: Hubo
  • Computerspeciaalzaken: Coolblue
  • Damesmode: Zalando
  • Drogisterij: Yves Rocher
  • Elektronica: Coolblue
  • Juwelier & Bijouterie: Veritas
  • Lingerie & Ondermode: Hunkemöller
  • Mode-accessoires & Handtassen: Veritas
  • Muziek, Films & Games: Bol.com
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Reizen: Neckermann
  • Schoenen: Torfs
  • Speelgoed: Bol.com
  • Sport: Decathlon
  • Telecom: Coolblue

Op 26 november 2015 worden de algemene winnaars bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night te Schelle. Zij worden eveneens verkozen door de consumenten, die van 2 oktober tot 25 november opnieuw de kans krijgen om te stemmen op hun favoriet. Naast de winnaars van Beste Winkelketen van België en Webshop Awards Belgium wordt ook de winnaar van de Cross Channel Awards bekendgemaakt. Tickets zijn verkrijgbaar via retaildetail.be/events.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.