CEO Beate Uhse vertrekt alweer na paar maanden | RetailDetail

CEO Beate Uhse vertrekt alweer na paar maanden

CEO Beate Uhse vertrekt alweer na paar maanden

Nathal van Rijn verlaat na vier maanden alweer zijn positie als CEO van het Duitse Beate Uhse. Volgens de raad van bestuur hebben beide partijen besloten dat de samenwerking niet zou werken en dus gaan ze elk hun eigen weg.

Belgische COO neemt taken waar

Van Rijn was tot oktober directievoorzitter bij Rabobank, maar verliet die positie om aan de slag te gaan bij het Duitse eroticaconcern Beate Uhse. Nu laat de raad van bestuur echter weten dat Van Rijn het bedrijf opnieuw verlaten heeft. Een woordvoerder liet aan Elsevier weten dat zowel het bestuur als Van Rijn aanvoelden dat het niet ging werken.

 

De taken van de Nederlander Van Rijn worden tijdelijk waargenomen door de Belgische COO Dennis Van Allemeersch. Ondertussen zoekt Beate Uhse naar een geschikte opvolger, die net als Van Rijn de opdracht krijgt om de dalende trend bij Beate Uhse te keren. In de eerste zes maanden van 2016 was de omzet immers weer fors gedaald en ook online was er geen sprake van vooruitgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.