Chinees reiscafé voor Joker, derde Travel Store voor Connections

Chinees reiscafé voor Joker, derde Travel Store voor Connections

Joker en Connections, twee op en top Belgische reisorganisatoren, blijven volop aan de weg timmeren. Zo opende Joker onlangs zijn eerste ViaVia-café in China (het zestiende wereldwijd) en huldigt Connections eind deze week in Leuven zijn derde Travel Store in.

Eerste ViaVia-café in China

Joker, dat in ons land negen eigen reiskantoren telt, heeft zopas zijn allereerste ViaVia-café geopend in Chengdu. "Joker is destijds ontstaan vanuit het idee dat als mensen meer contact met elkaar hebben, er ook meer kans is op wederzijds begrip en waardering. Vanuit dezelfde idee willen we met de ViaVia-cafés, naar analogie met vroegere buurtcafés bij ons, wereldwijd contactpunten creëren waar mensen spontaan met elkaar beginnen kletsen", aldus Bob Elsen, directeur van Joker.

 

Het idee voor een café in Chengdu rijpte twee jaar geleden tijdens een handelsmissie naar China. "Het is een schitterende locatie in het centrum van de stad. We gaan er in samenspraak met de provincie ook Vlaams-Brabantse streekproducten verkopen, Vlaamse gerechten en bieren serveren, toeristische informatie verspreiden en dergelijke. Het is de bedoeling dat het café ook een beetje een ontmoetingspunt voor Vlamingen in Chengdu wordt", aldus nog Bob Elsen.

 

Chengdu  is meteen het zestiende reiscafé van de groep: er zijn al vijf ViaVia-cafés in België - het eerste opende in 1995 de deuren - en telkens één in Mali, Senegal, Tanzania, Indonesië, Honduras, Nicaragua, Argentinië, Chili, Peru, Ecuador en nu dus ook China. 

 

Derde Connections Travel Store

Dichter bij huis opent reisorganisatie Connections een fonkelnieuwe Travel Store in Leuven. Die komt in de plaats van de huidige Connections Travel Shop aan het Hooverplein en opent op 14 december de deuren. Het wordt meteen de derde Travel Store van de groep, na die in Antwerpen en Gent Expo. Connections heeft in ons land inmiddels een netwerk van dertig verkooppunten.

 

Ook in Leuven zullen reislustigen dus voortaan niet alleen terecht kunnen voor reizen en vliegtickets, maar ook voor meer dan 5.000 reisgerelateerde artikelen zoals koffers, rugzakken, gadgets, reiskleding en -accessoires. Al die reisspullen zijn sinds deze zomer ook via de webshop te koop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland gaat als eerste 100% plastiekvrij

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen. Tegen 2023 moeten alle huismerkproducten van de retailer verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top