Chinees reiscafé voor Joker, derde Travel Store voor Connections

Chinees reiscafé voor Joker, derde Travel Store voor Connections

Joker en Connections, twee op en top Belgische reisorganisatoren, blijven volop aan de weg timmeren. Zo opende Joker onlangs zijn eerste ViaVia-café in China (het zestiende wereldwijd) en huldigt Connections eind deze week in Leuven zijn derde Travel Store in.

Eerste ViaVia-café in China

Joker, dat in ons land negen eigen reiskantoren telt, heeft zopas zijn allereerste ViaVia-café geopend in Chengdu. "Joker is destijds ontstaan vanuit het idee dat als mensen meer contact met elkaar hebben, er ook meer kans is op wederzijds begrip en waardering. Vanuit dezelfde idee willen we met de ViaVia-cafés, naar analogie met vroegere buurtcafés bij ons, wereldwijd contactpunten creëren waar mensen spontaan met elkaar beginnen kletsen", aldus Bob Elsen, directeur van Joker.

 

Het idee voor een café in Chengdu rijpte twee jaar geleden tijdens een handelsmissie naar China. "Het is een schitterende locatie in het centrum van de stad. We gaan er in samenspraak met de provincie ook Vlaams-Brabantse streekproducten verkopen, Vlaamse gerechten en bieren serveren, toeristische informatie verspreiden en dergelijke. Het is de bedoeling dat het café ook een beetje een ontmoetingspunt voor Vlamingen in Chengdu wordt", aldus nog Bob Elsen.

 

Chengdu  is meteen het zestiende reiscafé van de groep: er zijn al vijf ViaVia-cafés in België - het eerste opende in 1995 de deuren - en telkens één in Mali, Senegal, Tanzania, Indonesië, Honduras, Nicaragua, Argentinië, Chili, Peru, Ecuador en nu dus ook China. 

 

Derde Connections Travel Store

Dichter bij huis opent reisorganisatie Connections een fonkelnieuwe Travel Store in Leuven. Die komt in de plaats van de huidige Connections Travel Shop aan het Hooverplein en opent op 14 december de deuren. Het wordt meteen de derde Travel Store van de groep, na die in Antwerpen en Gent Expo. Connections heeft in ons land inmiddels een netwerk van dertig verkooppunten.

 

Ook in Leuven zullen reislustigen dus voortaan niet alleen terecht kunnen voor reizen en vliegtickets, maar ook voor meer dan 5.000 reisgerelateerde artikelen zoals koffers, rugzakken, gadgets, reiskleding en -accessoires. Al die reisspullen zijn sinds deze zomer ook via de webshop te koop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Back to top