Cityhubs Nederland wil stadslogistiek landelijk uitrollen

Cityhubs Nederland wil stadslogistiek landelijk uitrollen

Ondernemers van Binnenstadservice Nederland starten Cityhubs Nederland. Cityhubs coördineert en bundelt kleine en middelgrote goederenstromen voor duurzame stadslogistiek. Het logistieke netwerk wil nu landelijk uitrollen naar veertig grote steden in Nederland.

 

Naar landelijke dekking

Ondernemers in Cityhubs werken in hun eigen stad onder een eigen merk of bedrijfsnaam. Met de uitrol naar een landelijke dekking kunnen zij nu tevens nationaal hun diensten aanbieden aan nationale en internationale verladers en vervoerders.

 

"Door het nationale, open aanbod van Cityhub-diensten kunnen verzenders van goederen met eindadressen in de stad kiezen voor een duurzame oplossing", stelt Egbert Guis, één van de oprichters. "Zij hebben voor het vervoerstraject tot aan de Cityhubs een veel ruimere keus uit partners, die dat kunnen uitvoeren. Cityhubs optimaliseren de goederenstroom in de stad en op de snelweg."

 

Samen met overheid

In het netwerk is een cruciale rol weggelegd voor de overheid, zien mede-oprichters Yvonne Wijermans, Max Prudon en Birgit Hendriks van het landelijk bureau van Binnenstadservice. Publieke interventie is nodig om de maatschappelijke belangen van veiligheid, leefbaarheid en gezondheid veilig te stellen, menen ze. Zodra de lokale overheid nieuwe, stevige kaders zet, zal de markt zich daarbinnen herschikken, klinkt het. Een voorbeeld is de bevoorrading van de Waddeneilanden.

 

De ondernemers van het Cityhubs-netwerk willen de landelijke vergaderingen regelmatig openstellen voor maatschappelijke partners. Het doel is samenwerking voor een optimale logistiek in de stad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top