CityLife, Qustomer en Het Opzet fuseren tot “joyn”

CityLife, Qustomer en Het Opzet fuseren tot “joyn”

CityLife, Qustomer en Het Opzet fuseren tot “joyn”

Drie Belgische getrouwheidsplatformen, CityLife, Qustomer en Het Opzet, bundelen hun betaal- en spaarkaartapplicaties tot het grootste digitale getrouwheidsplatform: Joyn brengt 1,4 miljoen gebruikers in contact met ruim 4.000 handelaars.

Een schat aan informatie

Tien verschillende spaarkaarten voor de bakker, de kapper en de lokale boetieks: het is niet meer van deze tijd. Het deze ochtend aan de pers voorgestelde joyn bundelt al die spaarkaarten in één kaart en applicatie voor smartphone.

 

Voor de Belgische handelaars ‑ die het niet onder de markt hebben door de opkomst van e-commerce ‑ biedt het platform tal van mogelijkheden: het maakt mobiel betalen mogelijk (met Payconiq) en geeft handelaars automatisch toegang tot relevante inzichten over hun klantenbestand. Via een zogeheten ‘handelaarsbarometer’ krijgen aangesloten winkeliers ook nog eens een goede kijk op hoe zij presteren ten opzichte van bijvoorbeeld hun concurrenten.

 

Partner van en voor “slimme steden”

“Door één gezamenlijk platform te bouwen, steken we de Belgische handelaars een hart onder de riem”, zegt CEO Frank Bekkers. “Maar hier stopt het niet, hier begint het net. Ons netwerk vormt op dit moment een onderzoekslab van 1,4 miljoen gebruikers. En hiermee kunnen we veel meer doen, zoals steden en regio’s versterken.”

 

Dankzij het platform zou de burger in de toekomst bijvoorbeeld via de app een parking kunnen betalen of zijn toegang tot het openbaar zwembad. Via zijn netwerk en communicatietool kan joyn ook nog de koopzondagen van de steden versterken en op basis van de verkregen data inzichten verschaffen om het beleid beter af te stemmen op de noden en wensen van consumenten én handelaars. Joyn werkt daartoe samen met professor Pieter Ballon van de Vrije Universiteit Brussel en auteur van het boek "Smart Cities".

 

Naast investeerders KBC, ING en Mediahuis stappen ook partners als Bakkersonline.be, DOOHapps (de interactieve applicatiewinkel voor de Digital-Out-Of-Home-industrie) en al een twintigtal steden mee in het project. “Binnen een jaar willen we ons netwerk van 19 steden uitbreiden naar 100 in België en later de rest van Europa veroveren”, zegt Maarten Decramer, verantwoordelijk voor de afdeling Joyn Urban Services.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.