Colruyt pompt heel wat geld in Bio-Planet en Dreambaby | RetailDetail

Colruyt investeert 42 miljoen in Bio-Planet en Dreambaby

Colruyt investeert 42 miljoen in Bio-Planet en Dreambaby
Shutterstock

De Colruyt Group heeft besloten om nog eens maar liefst 42 miljoen extra te pompen in biosupermarktketen Bio-Planet en in de babywinkels van Dreambaby. Beide ketens maken immers nog steeds verlies, ondanks de sterke expansie.

Expansie en grote verliezen

Het is dan ook die expansie waar Colruyt naar wijst om de verliezen en de extra investering te verklaren. De snelle uitbreiding zorgt wel voor meer omzet, maar wordt voorlopig nog niet vertaald in winstcijfers.

 

Bio-Planet opende de voorbije twee jaar elf  nieuwe vestigingen en daar moeten er de komende twee jaar nog eens tien bijkomen. Zo verdrievoudigt het aantal vestigingen op vier jaar tijd van 13 naar 34 winkels. Om die expansie te ondersteunen krijgt Bio-Planet nu dertig miljoen euro extra. In het voorbije boekjaar leed Bio-Planet nog een verlies van 4,9 miljoen euro, bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.

 

Bij Dreambaby wordt er twaalf miljoen euro extra geïnvesteerd, om door te kunnen groeien van 23 naar 35 winkels. Ook die keten leed in het voorbije boekjaar een fors verlies van 2,8 miljoen euro, al was dat al een verbetering ten opzichte van de drie voorgaande jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.