Colruyt pompt heel wat geld in Bio-Planet en Dreambaby | RetailDetail

Colruyt investeert 42 miljoen in Bio-Planet en Dreambaby

Colruyt investeert 42 miljoen in Bio-Planet en Dreambaby
Shutterstock

De Colruyt Group heeft besloten om nog eens maar liefst 42 miljoen extra te pompen in biosupermarktketen Bio-Planet en in de babywinkels van Dreambaby. Beide ketens maken immers nog steeds verlies, ondanks de sterke expansie.

Expansie en grote verliezen

Het is dan ook die expansie waar Colruyt naar wijst om de verliezen en de extra investering te verklaren. De snelle uitbreiding zorgt wel voor meer omzet, maar wordt voorlopig nog niet vertaald in winstcijfers.

 

Bio-Planet opende de voorbije twee jaar elf  nieuwe vestigingen en daar moeten er de komende twee jaar nog eens tien bijkomen. Zo verdrievoudigt het aantal vestigingen op vier jaar tijd van 13 naar 34 winkels. Om die expansie te ondersteunen krijgt Bio-Planet nu dertig miljoen euro extra. In het voorbije boekjaar leed Bio-Planet nog een verlies van 4,9 miljoen euro, bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.

 

Bij Dreambaby wordt er twaalf miljoen euro extra geïnvesteerd, om door te kunnen groeien van 23 naar 35 winkels. Ook die keten leed in het voorbije boekjaar een fors verlies van 2,8 miljoen euro, al was dat al een verbetering ten opzichte van de drie voorgaande jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.