Colruyt organiseert ‘workshops’ voor hoger opgeleide laatstejaars | RetailDetail

Colruyt organiseert ‘workshops’ voor hoger opgeleide laatstejaars

Colruyt organiseert ‘workshops’ voor hoger opgeleide laatstejaars

De Colruyt Group biedt laatstejaars masters en bachelors een vijftal workshops aan om de zoektocht naar een passende job te vergemakkelijken, al hoopt de retailer uit Halle de deelnemers stiekem ook warm te maken voor een carrière bij de groep.

Vijf workshops op maat van de laatstejaars

"We vonden het zeer leerrijk om onze expertise te delen met de studenten en in een workshop te gieten. We zijn ervan overtuigd dat als mensen zicht krijgen op hun sterktes en valkuiken, ze bewustere keuzes leren maken", verklaart Ilse Bellemans, afdelingschef rekrutering, selectie en oriëntering, het opmerkelijke initiatief.

 

Colruyt Group trok met de vijf praktische workshops al een paar keer naar de Universiteit Antwerpen en de KU Leuven-Campus Brussel. Het gaat daarbij om drie algemene workshops ("Sollicitatietraining", "Naar de job van je leven" en "Leiding geven"), één sectorspecifieke ("Management in de winkel") en omdat de boog niet altijd gespannen moet staan één meer ludieke ("Koken op kot").

 

De workshop "Naar de job van je leven" kwam er specifiek op vraag van de Antwerpse studentenvereniging Unifac: "Die gaf aan dat laatstejaars met hun diploma vaak veel richtingen uitkunnen, maar niet goed weten hoe te kiezen", aldus Bellemans. "In de workshop overlopen ze de essentiële stappen om tot een keuze te komen en staan ze stil bij wat ze echt willen, wat hen energie geeft of vraagt, wat ze alleen of samen willen aanpakken, ..."

 

Gezocht: ruim 100 'juniorprofielen'

Komende zaterdag organiseert Colruyt de workshops ook tijdens een jobdag voor hoger opgeleide laatstejaars in Halle. "Met die jobdag spelen we in op de concrete noden en verwachtingen van de studenten en helpen we hen bewust te kiezen. Tegelijk willen we hen natuurlijk ook overtuigen van onze mogelijkheden als werkgever. Zo weten velen niet dat Colruyt Group meer is dan alleen winkels en dat we een gevarieerd jobaanbod hebben."

 

Het is de vierde keer dat Colruyt Group een jobdag voor hoger opgeleide starters organiseert. De groep heeft elk jaar meer dan honderd vacatures voor juniorprofielen met specifieke doorgroeifuncties, zoals kandidaat-gerant, kandidaat-teamleader logistiek of junior procesingenieur. Om die ingevuld te krijgen heeft de groep al enkele jaren partnerships lopen met verschillende universiteiten.

 

Colruyt Group telt vandaag ruim 27.000 medewerkers en wil dit jaar ongeveer 3.000 nieuwe collega's rekruteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.