Colruyt organiseert ‘workshops’ voor hoger opgeleide laatstejaars

Colruyt organiseert ‘workshops’ voor hoger opgeleide laatstejaars

De Colruyt Group biedt laatstejaars masters en bachelors een vijftal workshops aan om de zoektocht naar een passende job te vergemakkelijken, al hoopt de retailer uit Halle de deelnemers stiekem ook warm te maken voor een carrière bij de groep.

Vijf workshops op maat van de laatstejaars

"We vonden het zeer leerrijk om onze expertise te delen met de studenten en in een workshop te gieten. We zijn ervan overtuigd dat als mensen zicht krijgen op hun sterktes en valkuiken, ze bewustere keuzes leren maken", verklaart Ilse Bellemans, afdelingschef rekrutering, selectie en oriëntering, het opmerkelijke initiatief.

 

Colruyt Group trok met de vijf praktische workshops al een paar keer naar de Universiteit Antwerpen en de KU Leuven-Campus Brussel. Het gaat daarbij om drie algemene workshops ("Sollicitatietraining", "Naar de job van je leven" en "Leiding geven"), één sectorspecifieke ("Management in de winkel") en omdat de boog niet altijd gespannen moet staan één meer ludieke ("Koken op kot").

 

De workshop "Naar de job van je leven" kwam er specifiek op vraag van de Antwerpse studentenvereniging Unifac: "Die gaf aan dat laatstejaars met hun diploma vaak veel richtingen uitkunnen, maar niet goed weten hoe te kiezen", aldus Bellemans. "In de workshop overlopen ze de essentiële stappen om tot een keuze te komen en staan ze stil bij wat ze echt willen, wat hen energie geeft of vraagt, wat ze alleen of samen willen aanpakken, ..."

 

Gezocht: ruim 100 'juniorprofielen'

Komende zaterdag organiseert Colruyt de workshops ook tijdens een jobdag voor hoger opgeleide laatstejaars in Halle. "Met die jobdag spelen we in op de concrete noden en verwachtingen van de studenten en helpen we hen bewust te kiezen. Tegelijk willen we hen natuurlijk ook overtuigen van onze mogelijkheden als werkgever. Zo weten velen niet dat Colruyt Group meer is dan alleen winkels en dat we een gevarieerd jobaanbod hebben."

 

Het is de vierde keer dat Colruyt Group een jobdag voor hoger opgeleide starters organiseert. De groep heeft elk jaar meer dan honderd vacatures voor juniorprofielen met specifieke doorgroeifuncties, zoals kandidaat-gerant, kandidaat-teamleader logistiek of junior procesingenieur. Om die ingevuld te krijgen heeft de groep al enkele jaren partnerships lopen met verschillende universiteiten.

 

Colruyt Group telt vandaag ruim 27.000 medewerkers en wil dit jaar ongeveer 3.000 nieuwe collega's rekruteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top