Comeos richt eigen ombudsdienst op

Comeos richt eigen ombudsdienst op

Handelsfederatie Comeos lanceert een eigen ombudsdienst, die vanaf volgend jaar zal bemiddelen wanneer een klant niet tevreden is over een product dat hij kocht bij één van de aangesloten ketens.

Gratis voor klanten

“De klanten kunnen de dienst helemaal gratis raadplegen”, zegt voorzitter Dominique Michel: “Het zijn de winkelketens die de dienst financieren. Ze zullen naargelang van hun grootte een soort abonnementsgeld betalen. Met dat geld kunnen we onafhankelijke advocaten inhuren die kunnen bemiddelen als er een conflict is tussen een klant en een winkelketen.”

 

Voorlopig doen nog niet alle grote winkelketens mee met de dienst, maar bij Comeos hopen ze bij de start van het project, op 1 januari van volgend jaar, minstens twintig bedrijven overtuigd te hebben om deel te nemen. “Ik merk veel interesse en we verwachten dat naargelang het project vordert, meer ketens zich aansluiten”, zegt Michel.

 

Klanten die gebruik willen maken van de dienst, zullen vanaf volgend jaar terecht kunnen op een website, waar ze ook meer informatie vinden over de rechten van de klant bij een aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top