Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam | RetailDetail

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam
Foto: Kauf Dich Glücklich

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

 

Eerst Amsterdam, dan Antwerpen

Kauf Dich Glücklich staat voor Scandinavisch-geïnspireerde concept stores, die een mengeling van meubels, mode en cosmetica verkopen. Vandaag heeft de keten, die in 2002 in Berlijn werd opgericht door het creatieve koppel Andrea Dahmen en Christoph Munier, 20 winkels en 2 cafés in Duitsland en Oostenrijk.


Het duo opent op 31 mei een eerste winkel in Amsterdam, aan de Raadhuisstraat 40. Een droom die in vervulling gaat, vertelt Dahmen: “Onze vergaderzaal in Berlijn is zelfs vernoemd naar deze kosmopolitische stad. Er zijn natuurlijk veel gelijkenissen tussen Amsterdam en Berlijn: het zijn beide creatieve steden in een omgeving waar we van houden en waar we ons thuis voelen.” De ondernemers spelen ook al met de gedachte om een winkel in Antwerpen te openen. 

 

Scandinavisch design en humor

Kauf Dich Glücklich ontstond als een combinatie van een wafel- en ijssalon met een interieurwinkel, gezien de passie voor vintage meubelen van de oprichters. Ondertussen bestaat het assortiment in de concept stores uit interieurartikelen, cosmetica en mode. Shoppers vinden er merken passend bij de Scandinavische stijl, zoals Vila, MbyM, Nowadays en Mads Norgaard. De keten heeft ook een eigen label.


Het interieur van de nieuwe winkel in Amsterdam moet een ‘feel good’-sfeer uitstralen, met een op Scandinavisch design geïnspireerde interieur en een portie humor. ”Bij het bezichtigen van dit pand waren we onmiddellijk verliefd. De winkel heeft grote ramen en heeft iets weg van Berlijn - het is er niet helemaal gepolijst, en er zijn nog wel wat rauwe randjes,” zegt Munier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.