Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam | RetailDetail

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam
Foto: Kauf Dich Glücklich

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

 

Eerst Amsterdam, dan Antwerpen

Kauf Dich Glücklich staat voor Scandinavisch-geïnspireerde concept stores, die een mengeling van meubels, mode en cosmetica verkopen. Vandaag heeft de keten, die in 2002 in Berlijn werd opgericht door het creatieve koppel Andrea Dahmen en Christoph Munier, 20 winkels en 2 cafés in Duitsland en Oostenrijk.


Het duo opent op 31 mei een eerste winkel in Amsterdam, aan de Raadhuisstraat 40. Een droom die in vervulling gaat, vertelt Dahmen: “Onze vergaderzaal in Berlijn is zelfs vernoemd naar deze kosmopolitische stad. Er zijn natuurlijk veel gelijkenissen tussen Amsterdam en Berlijn: het zijn beide creatieve steden in een omgeving waar we van houden en waar we ons thuis voelen.” De ondernemers spelen ook al met de gedachte om een winkel in Antwerpen te openen. 

 

Scandinavisch design en humor

Kauf Dich Glücklich ontstond als een combinatie van een wafel- en ijssalon met een interieurwinkel, gezien de passie voor vintage meubelen van de oprichters. Ondertussen bestaat het assortiment in de concept stores uit interieurartikelen, cosmetica en mode. Shoppers vinden er merken passend bij de Scandinavische stijl, zoals Vila, MbyM, Nowadays en Mads Norgaard. De keten heeft ook een eigen label.


Het interieur van de nieuwe winkel in Amsterdam moet een ‘feel good’-sfeer uitstralen, met een op Scandinavisch design geïnspireerde interieur en een portie humor. ”Bij het bezichtigen van dit pand waren we onmiddellijk verliefd. De winkel heeft grote ramen en heeft iets weg van Berlijn - het is er niet helemaal gepolijst, en er zijn nog wel wat rauwe randjes,” zegt Munier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.