Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Tags: