Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Smartbox Group de cadeaubon ‘Apple-iseert’

26/06/2017

Smartbox Group, het bedrijf achter Bongo en Cadeaubox, heeft een recordjaar achter de rug. De succesformule? Een compromisloze focus op klantbeleving en een sterk partnership met retailers, zegt CEO John Perkins. 

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

DCM kiest voor e-commerce

26/06/2017

DCM uit Grobbendonk, dat organische meststoffen en veevoederconcentraten produceert, gaat volgend jaar zijn eerste stappen zetten op vlak van e-commerce. Dat wil niet zeggen dat ze de handelaars willen overslaan, aldus afgevaardigd bestuurder Tom De Ceuster.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Nieuwe strategie Fun werpt vruchten af

26/06/2017

De koerswijziging die winkelketen Fun in 2013 doorvoerde, heeft het voorbije boekjaar zijn vruchten afgeworpen. Ten opzichte van 2015 groeide het marktaandeel en verdrievoudigde de EBITDA. Ook voor dit jaar wordt opnieuw grote groei verwacht.

Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Back to top