Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top