Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+ | RetailDetail

Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Consortium toont ‘winkelen van de toekomst’ op Retail+

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Speciaal voor de vakbeurs Retail+ op 11 en 12 mei eerstkomende in Tour & Taxis te Brussel hebben een aantal bekende namen uit de wereld van de winkelautomatisering en het elektronisch betalen zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. De bedrijven zijn niet van de minste: Toshiba TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

‘Het nieuwe winkelen’

‘The Retail Machine’ wil op de vakbeurs de bezoeker op een interactieve manier laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers, aldus de initiatiefnemers.


Zo zal de bezoeker kunnen ervaren hoe RFID in de modesector het logistieke proces binnen een verkooppunt kan optimaliseren door bijna in realtime een overzicht te bieden van de nog in de rekken aanwezige voorraad.


Veel aandacht zal ook uitgaan naar interactieve oplossingen die de brug slaan tussen e-commerce en de winkels in de straat. Een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobiele toestellen en smartphones, openen nieuwe wegen naar één-op-één communicatie met de klant.

Elektronische maaltijdcheque

Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo zal op de stand van ‘The Retail Machine’ de meest compacte inpakmachine ter wereld worden voorgesteld alsook oplossingen om te voldoen aan de almaar strengere wettelijke voorschriften rond voedselveiligheid en traceerbaarheid.


Nu de elektronische maaltijdcheque er in ons land zit aan te komen, zal ook het betaalverkeer wijzigen. En daar spelen de nieuwste elektronische betaalterminals en oplossingen voor cashmanagement volop op in.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.