Cook & Serve opent zijn grootste winkel in Aalst

Cook & Serve opent zijn grootste winkel in Aalst

Cook & Serve, de keten van culinaire beleveniswinkels, opent in mei zijn vijfde vestiging. Ze komt aan de Nieuwstraat in Aalst en wordt meteen de grootste tot nog toe. Op termijn wil het bedrijf minstens 12 verkooppunten hebben in ons land.

 

Ambitie om marktleider te worden

De opening van het nieuwe filiaal past in de ambitie van Cook & Serve bevestigt om in België marktleider te worden op vlak van middelgrote kook- en decoratiewinkels. De vier winkels die tot nog toe werden geopend, liggen in Hasselt, Brugge, Mechelen en Oostende.

 

De winkel in Aalst wordt meteen de grootste van de keten. Hij zal 200 m² beslaan. “We zien dat het concept ademruimte vraagt en dat klanten in de grotere winkels meer spenderen”, luidt de motivering.  De grootste winkel tot nog toe was die van Oostende met 180m², de kleinste die van Hasselt met 100 m²

 

De keten werkt onder meer samen met kook- en decoratiemerken als Serax, Le Creuset, Wüsthof, Global, D&M, Point Virgule, Peugeot, Demeyere, Esschert Design en Tokio Design. Afhankelijk van het seizoen wordt de winkel anders ingericht.

 

Inspanningen om stadscentrum winkelvriendelijk te maken

Lode Verschuere en Tom Van Moer, de oprichters van Cook & Serve, zijn blij met de nieuwe vestiging in Aalst, die op enkele passen van de Grote Markt komt te liggen. “We geloven dat er in Aalst veel potentieel is. Gebouwen in de stad werden recent vernieuwd, winkelstraten werden heraangelegd en nieuwe parkings openden de deuren voor shoppers. Een ideale combinatie voor een bloeiende winkelstad. Grote retailers investeren er fors. Zo zijn er onder meer nieuwe vestigingen van Fnac en Zara aangekondigd, waarbij het shopping-gebeuren naar de Nieuwstraat verschuift."

 

Met de opening creëert Cook & Serve ook vier bijkomende arbeidsplaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top