Coolblue introduceert ‘one-stop-shop’-winkelmandje

Coolblue introduceert ‘one-stop-shop’-winkelmandje

Coolblue, één van de grootste webwinkels van de Benelux, introduceert vandaag een gedeeld winkelmandje. Daarmee kunnen klanten in alle 83 webshops van de groep, gaande van PDAshop.nl tot Tabletcenter.be, ineens afrekenen.

Ruim 120.000 bezoekers per dag

Coolblue ziet zichzelf niet als een online warenhuis maar als een verzameling gespecialiseerde webwinkels. Toch is het vanaf vandaag mogelijk om bestellingen van al die gespecialiseerde webshops in één keer af te rekenen dankzij het “gedeelde winkelmandje”.

Het nieuwe winkelmandje volgt op de eerder geïntroduceerde Coolblue-zoekmachine. Het past dan ook in de strategie van het bedrijf om zich duidelijker boven zijn shops te positioneren. “Sinds de lancering van ons vernieuwde merk in januari herkennen steeds meer klanten ons als Coolblue,” vertelt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue.

Ondertussen klikt al ruim 15% van de meer dan 120.000 bezoekers per dag door naar andere Coolblue-shops. “Niet verrassend dus dat dit verreweg de meest gevraagde functionaliteit is in ons doorlopende klantonderzoek.”

Specialisatie blijft

Productspecialisatie blijft echter de USP van de online retailer. “Je wordt bij je zoektocht naar een digitale camera op Digicamshop.be niet afgeleid met de scheerapparaten die je dan weer bij Shavershop.be vindt,” zegt Werner Bruyns, manager Coolblue België. “Maar als je toevallig naar beide op zoek bent, kun je die nu wel makkelijk in één keer bestellen en afrekenen. En daarbij gelden altijd dezelfde Coolblue-beloftes: gratis verzending en morgen geleverd indien voor 10 uur ’s avonds besteld.”

Coolblue, dat ook drie fysieke winkels heeft in Nederland en eentje in Antwerpen, won eerder dit jaar vijf BeCommerce Awards, waaronder die van Beste Webwinkel van België.

Coolblue, één van de grootste webwinkels van de Benelux, introduceert vandaag een gedeeld winkelmandje. Daarmee kunnen klanten in alle 83 webshops van de groep, gaande van PDAshop.nl tot Tabletcenter.be, ineens afrekenen.

Ruim 120.000 bezoekers per dag

Coolblue ziet zichzelf niet als een online warenhuis maar als een verzameling gespecialiseerde webwinkels. Toch is het vanaf vandaag mogelijk om bestellingen van al die gespecialiseerde webshops in één keer af te rekenen dankzij het “gedeelde winkelmandje”.

Het nieuwe winkelmandje volgt op de eerder geïntroduceerde Coolblue-zoekmachine. Het past dan ook in de strategie van het bedrijf om zich duidelijker boven zijn shops te positioneren. “Sinds de lancering van ons vernieuwde merk in januari herkennen steeds meer klanten ons als Coolblue,” vertelt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue.

Ondertussen klikt al ruim 15% van de meer dan 120.000 bezoekers per dag door naar andere Coolblue-shops. “Niet verrassend dus dat dit verreweg de meest gevraagde functionaliteit is in ons doorlopende klantonderzoek.”

Specialisatie blijft

Productspecialisatie blijft echter de USP van de online retailer. “Je wordt bij je zoektocht naar een digitale camera op Digicamshop.be niet afgeleid met de scheerapparaten die je dan weer bij Shavershop.be vindt,” zegt Werner Bruyns, manager Coolblue België. “Maar als je toevallig naar beide op zoek bent, kun je die nu wel makkelijk in één keer bestellen en afrekenen. En daarbij gelden altijd dezelfde Coolblue-beloftes: gratis verzending en morgen geleverd indien voor 10 uur ’s avonds besteld.”

Coolblue, dat ook drie fysieke winkels heeft in Nederland en eentje in Antwerpen, won eerder dit jaar vijf BeCommerce Awards, waaronder die van Beste Webwinkel van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top