Countdown naar RetailDetail Omnichannel Congress 2017 begonnen

Countdown naar RetailDetail Omnichannel Congress 2017 begonnen

Op 2 februari is het opnieuw tijd voor het RetailDetail Omnichannel Congress 2017: een dag boordevol interessante sprekers met als uitsmijter de toekenning van de bpost Omnichannel Award.

Bpost Omnichannel Award

Na de voorprogramma's voor de middag, die focussen op marketing en fysieke winkelbeleving in tijden van e-commerce,  schotelt het RetailDetail Omnichannel Congress met Ferran Reverter Planet (COO Media-Saturn en CEO Media Markt Iberica) en Saskia Van Uffelen (CEO van Ericsson Belux en Vrouw van het Jaar 2011) nog twee heel interessante specialisten voor. Het volledige programma wordt binnenkort bekend gemaakt.

 

Daarna is het bijna tijd voor een netwerkborrel, maar niet nadat eerst nog de bpost Omnichannel Award wordt uitgereikt. Het publiek kan kiezen tussen drie bedrijven die op een vooruitstrevende manier online en offline proberen te verenigen: Hunkemöller, Juttu en Media Markt.

 

Klanten in tijden van e-commerce

In een omnichannelwereld staat immers niet langer het product of het merk centraal, maar is de klant de basis van alles. Maar hoe bereik je die klant nu eigenlijk het best? Waar en op welke manier spreek je de consument het best aan en hoe zorg je voor een consistente marketing, met één verhaal en één imago, over alle kanalen heen? En hoe zorg je ervoor dat je winkels een plek van beleving zijn, waar shoppers unieke ervaringen opdoen?

 

Het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 vindt op 2 februari plaats in Urban City in Antwerpen. Wil u zich nog inschrijven? Klik dan snel hier!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

België bijna altijd duurder dan buurlanden

15/06/2017

Het is een oud zeer: de Belgische consument betaalt zo goed als altijd meer wanneer hij eenzelfde product in eigen land koopt in plaats van in een buurland. Nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat tonen dat nog maar eens aan.

“Prijskrakers helpen economie naar de knoppen”

14/06/2017

Volgens politicoloog Jonathan Holslag van de VUB moet de consument bewuster gaan kopen en wegblijven van prijskrakers als Action en Primark, omdat die “de economie verknoeien”. Hij vindt dan ook dat er meer bij lokale winkels moet worden gekocht.

Back to top