De awardwinnaars van de RetailDetail Night 2014 zijn… | RetailDetail

De awardwinnaars van de RetailDetail Night 2014 zijn…

De awardwinnaars van de RetailDetail Night 2014 zijn…

Albert Heijn, Media Markt, Gamma en JBC-duo Ann en Bart Claes zijn in de prijzen gevallen op de RetailDetail Night, het retailfeest dat elk jaar de meest verdienstelijke personen en ketens binnen de retail in de bloemetjes zet.

Gamma en Media Markt eerste winnaarsduo

Met 201.000 consumenten die dit jaar hun stem hebben uitgebracht, is de verkiezing van de Beste Winkelketen van België het grootste consumentenonderzoek van België. Het onderzoek vroeg Belgische shoppers de retailketens van ons land te beoordelen op verschillende criteria, wat dit jaar leidde tot een overwinning van de Duitse winkelketen Media Markt.

 

Een vakjury moest dan weer antwoord op geven op de vraag "Welke folder leest u eigenlijk het liefst?", en dit jaar leverde die het antwoord Gamma op. De folder van de doe-het-zelfketen mag zich dan ook een jaar lang de Folder van het Jaar noemen.

 

Albert Heijn en familie Claes bekroond door sector

Naar jaarlijkse gewoonte mochten ook de ‘peers’ in de zaal enkele collega’s in de bloemetjes zetten. Retail Forum Belgium organiseert daartoe de awards voor ‘Retailer of the Year’ en de ‘Career Achievement Award’, om persoonlijkheden met een uitzonderlijke loopbaan in de sector te bekronen.

 

Onder de genomineerden (Concept Fashion Store, Flying Tiger en Albert Heijn) werd Albert Heijn door de sectorgenoten tot Retailer of the Year 2014 verkozen, terwijl de Career Achievement Award naar broer en zus Bart en Ann Claes ging, eigenaars van modebedrijf JBC. Zij lieten daarmee andere genomineerden Vlerickprofessor Gino Van Ossel en ZEB-oprichter Luc Van Mol achter zich.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top