De awardwinnaars van de RetailDetail Night 2014 zijn…

De awardwinnaars van de RetailDetail Night 2014 zijn…

Albert Heijn, Media Markt, Gamma en JBC-duo Ann en Bart Claes zijn in de prijzen gevallen op de RetailDetail Night, het retailfeest dat elk jaar de meest verdienstelijke personen en ketens binnen de retail in de bloemetjes zet.

Gamma en Media Markt eerste winnaarsduo

Met 201.000 consumenten die dit jaar hun stem hebben uitgebracht, is de verkiezing van de Beste Winkelketen van België het grootste consumentenonderzoek van België. Het onderzoek vroeg Belgische shoppers de retailketens van ons land te beoordelen op verschillende criteria, wat dit jaar leidde tot een overwinning van de Duitse winkelketen Media Markt.

 

Een vakjury moest dan weer antwoord op geven op de vraag "Welke folder leest u eigenlijk het liefst?", en dit jaar leverde die het antwoord Gamma op. De folder van de doe-het-zelfketen mag zich dan ook een jaar lang de Folder van het Jaar noemen.

 

Albert Heijn en familie Claes bekroond door sector

Naar jaarlijkse gewoonte mochten ook de ‘peers’ in de zaal enkele collega’s in de bloemetjes zetten. Retail Forum Belgium organiseert daartoe de awards voor ‘Retailer of the Year’ en de ‘Career Achievement Award’, om persoonlijkheden met een uitzonderlijke loopbaan in de sector te bekronen.

 

Onder de genomineerden (Concept Fashion Store, Flying Tiger en Albert Heijn) werd Albert Heijn door de sectorgenoten tot Retailer of the Year 2014 verkozen, terwijl de Career Achievement Award naar broer en zus Bart en Ann Claes ging, eigenaars van modebedrijf JBC. Zij lieten daarmee andere genomineerden Vlerickprofessor Gino Van Ossel en ZEB-oprichter Luc Van Mol achter zich.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top