De Bijenkorf legt positieve resultaten voor

De Bijenkorf legt positieve resultaten voor

Warenhuisketen de Bijenkorf kan voor het voorbije jaar positieve resultaten voorleggen: zowel de omzet als de winst gingen erop vooruit. De nieuwe strategie om meer in te zetten op luxe werpt zo duidelijk haar vruchten af.

Ook online omzetstijging

In het boekjaar 2015/2016 steeg de omzet van de Bijenkorf met meer dan 7%, maar het bedrijf maakt geen exacte omzetcijfers bekend. De operationele winst ging er met 13,7% vooruit en belandde zo op 16,5 miljoen euro. Ook bij de online verkoop was er sprake van een omzetstijging.

 

De Bijenkorf besloot in 2013 om het over een andere boeg te gooien en meer te focussen op luxeproducten. Die nieuwe strategie ging gepaard met een investering van 200 miljoen euro, verspreid over enkele jaren. Zo werd het afgelopen jaar een stuk van de vestiging in Amsterdam vernieuwd, om beter te passen binnen de nieuwe strategie. Het voorbije boekjaar werd er alvast 27 miljoen euro geïnvesteerd.

 

Daarnaast werden ook de Drie Dwaze Dagen geschrapt en werd er besloten om enkele vestigingen te sluiten, terwijl andere filialen vernieuwd zullen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top