De Bijenkorf legt positieve resultaten voor | RetailDetail

De Bijenkorf legt positieve resultaten voor

De Bijenkorf legt positieve resultaten voor

Warenhuisketen de Bijenkorf kan voor het voorbije jaar positieve resultaten voorleggen: zowel de omzet als de winst gingen erop vooruit. De nieuwe strategie om meer in te zetten op luxe werpt zo duidelijk haar vruchten af.

Ook online omzetstijging

In het boekjaar 2015/2016 steeg de omzet van de Bijenkorf met meer dan 7%, maar het bedrijf maakt geen exacte omzetcijfers bekend. De operationele winst ging er met 13,7% vooruit en belandde zo op 16,5 miljoen euro. Ook bij de online verkoop was er sprake van een omzetstijging.

 

De Bijenkorf besloot in 2013 om het over een andere boeg te gooien en meer te focussen op luxeproducten. Die nieuwe strategie ging gepaard met een investering van 200 miljoen euro, verspreid over enkele jaren. Zo werd het afgelopen jaar een stuk van de vestiging in Amsterdam vernieuwd, om beter te passen binnen de nieuwe strategie. Het voorbije boekjaar werd er alvast 27 miljoen euro geïnvesteerd.

 

Daarnaast werden ook de Drie Dwaze Dagen geschrapt en werd er besloten om enkele vestigingen te sluiten, terwijl andere filialen vernieuwd zullen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.