De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak | RetailDetail

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak
Shutterstock

(publireportage) In een grootschalig consumentenonderzoek peilde Trustmedia, de advertising-divisie van De Tijd/L’Echo naar het koopgedrag van de Belgische consumenten en de lezers van De Tijd en L’Echo.

 

Online + offline: het resultaat is groter dan de som van de delen

Enkele opmerkelijke resultaten:

  • Omnichannel retailing is de toekomst: offline blijft het belangrijkste verkoopkanaal, maar online aankopen zitten in de lift.
  • Ten opzichte van andere generaties, geven de babyboomers meer geld uit aan aankopen.
  • De millennials (15-25 jaar) zoeken meer dan oudere generaties offline om vervolgens online te kopen.

 

Hoe plukt u de vruchten van dit onderzoek? Met de hulp van De Tijd l L’Echo. Het profiel van de lezers van De Tijd | L’Echo oogt bijzonder interessant: koopkrachtig (37% van de koopkracht in België), thuis in de digitale wereld, geïnteresseerd in promoties en bereid om nieuwe merken uit te proberen.


Meer weten?

Lees meer over ons consumentenonderzoek of neem contact op met Nancy Werbrouck: nancy.werbrouck@trustmedia.be of 02/422.05.07.

 

Kom zeker ook langs op de Trustmedia-stand op het RetailDetail Congress.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top