De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak
Shutterstock

(publireportage) In een grootschalig consumentenonderzoek peilde Trustmedia, de advertising-divisie van De Tijd/L’Echo naar het koopgedrag van de Belgische consumenten en de lezers van De Tijd en L’Echo.

 

Online + offline: het resultaat is groter dan de som van de delen

Enkele opmerkelijke resultaten:

  • Omnichannel retailing is de toekomst: offline blijft het belangrijkste verkoopkanaal, maar online aankopen zitten in de lift.
  • Ten opzichte van andere generaties, geven de babyboomers meer geld uit aan aankopen.
  • De millennials (15-25 jaar) zoeken meer dan oudere generaties offline om vervolgens online te kopen.

 

Hoe plukt u de vruchten van dit onderzoek? Met de hulp van De Tijd l L’Echo. Het profiel van de lezers van De Tijd | L’Echo oogt bijzonder interessant: koopkrachtig (37% van de koopkracht in België), thuis in de digitale wereld, geïnteresseerd in promoties en bereid om nieuwe merken uit te proberen.


Meer weten?

Lees meer over ons consumentenonderzoek of neem contact op met Nancy Werbrouck: nancy.werbrouck@trustmedia.be of 02/422.05.07.

 

Kom zeker ook langs op de Trustmedia-stand op het RetailDetail Congress.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Back to top