De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak | RetailDetail

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak
Shutterstock

(publireportage) In een grootschalig consumentenonderzoek peilde Trustmedia, de advertising-divisie van De Tijd/L’Echo naar het koopgedrag van de Belgische consumenten en de lezers van De Tijd en L’Echo.

 

Online + offline: het resultaat is groter dan de som van de delen

Enkele opmerkelijke resultaten:

  • Omnichannel retailing is de toekomst: offline blijft het belangrijkste verkoopkanaal, maar online aankopen zitten in de lift.
  • Ten opzichte van andere generaties, geven de babyboomers meer geld uit aan aankopen.
  • De millennials (15-25 jaar) zoeken meer dan oudere generaties offline om vervolgens online te kopen.

 

Hoe plukt u de vruchten van dit onderzoek? Met de hulp van De Tijd l L’Echo. Het profiel van de lezers van De Tijd | L’Echo oogt bijzonder interessant: koopkrachtig (37% van de koopkracht in België), thuis in de digitale wereld, geïnteresseerd in promoties en bereid om nieuwe merken uit te proberen.


Meer weten?

Lees meer over ons consumentenonderzoek of neem contact op met Nancy Werbrouck: nancy.werbrouck@trustmedia.be of 02/422.05.07.

 

Kom zeker ook langs op de Trustmedia-stand op het RetailDetail Congress.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.