De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak

De Tijd en L’Echo doen onderzoek naar omnichannelaanpak
Shutterstock

(publireportage) In een grootschalig consumentenonderzoek peilde Trustmedia, de advertising-divisie van De Tijd/L’Echo naar het koopgedrag van de Belgische consumenten en de lezers van De Tijd en L’Echo.

 

Online + offline: het resultaat is groter dan de som van de delen

Enkele opmerkelijke resultaten:

  • Omnichannel retailing is de toekomst: offline blijft het belangrijkste verkoopkanaal, maar online aankopen zitten in de lift.
  • Ten opzichte van andere generaties, geven de babyboomers meer geld uit aan aankopen.
  • De millennials (15-25 jaar) zoeken meer dan oudere generaties offline om vervolgens online te kopen.

 

Hoe plukt u de vruchten van dit onderzoek? Met de hulp van De Tijd l L’Echo. Het profiel van de lezers van De Tijd | L’Echo oogt bijzonder interessant: koopkrachtig (37% van de koopkracht in België), thuis in de digitale wereld, geïnteresseerd in promoties en bereid om nieuwe merken uit te proberen.


Meer weten?

Lees meer over ons consumentenonderzoek of neem contact op met Nancy Werbrouck: nancy.werbrouck@trustmedia.be of 02/422.05.07.

 

Kom zeker ook langs op de Trustmedia-stand op het RetailDetail Congress.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top