Decathlon lonkt naar Piazza Eindhoven

Decathlon lonkt naar Piazza Eindhoven

De Franse sportwinkelketen Decathlon is in vergevorderde onderhandelingen met de eigenaar van winkelcentrum Piazza in Eindhoven. De keten wil daar dit jaar nog een vestiging openen volgens een nieuw concept.

Ook in andere steden

Decathlon kijkt steeds meer naar de stadscentra voor de opening van nieuwe filialen en het heeft daarvoor ook een kleiner concept ontwikkeld. Zo is het pand in het Eindhovense winkelcentrum maar 1.200 m² groot. Normaal gezien bevinden de winkels van Decathlon zich aan de rand van een stad en hebben ze een winkeloppervlakte van ruim 5.000 m²: zo heeft Decathlon in Best, aan de rand van Eindhoven, al een vestiging van 6.000 m². De bedoeling is dat de twee winkels elkaar gaan versterken.

 

De sportwinkelketen heeft ook al interesse getoond in andere steden. Het heeft bijvoorbeeld een overeenkomst voor een pand in Den Haag, waar eind dit jaar of begin volgend jaar een winkel moet openen, en er wordt nog bekeken of een aantal voormalige panden van V&D interessante opties zijn voor een nieuwe vestiging.

 

Met zijn grotere winkels bekijkt Decathlon tevens de mogelijkheden om naar het centrum van de stad te verhuizen. Zo opent het in april een vestiging van 5.000 m² in het centrum van Rotterdam

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top