Decathlon lonkt naar Piazza Eindhoven | RetailDetail

Decathlon lonkt naar Piazza Eindhoven

Decathlon lonkt naar Piazza Eindhoven

De Franse sportwinkelketen Decathlon is in vergevorderde onderhandelingen met de eigenaar van winkelcentrum Piazza in Eindhoven. De keten wil daar dit jaar nog een vestiging openen volgens een nieuw concept.

Ook in andere steden

Decathlon kijkt steeds meer naar de stadscentra voor de opening van nieuwe filialen en het heeft daarvoor ook een kleiner concept ontwikkeld. Zo is het pand in het Eindhovense winkelcentrum maar 1.200 m² groot. Normaal gezien bevinden de winkels van Decathlon zich aan de rand van een stad en hebben ze een winkeloppervlakte van ruim 5.000 m²: zo heeft Decathlon in Best, aan de rand van Eindhoven, al een vestiging van 6.000 m². De bedoeling is dat de twee winkels elkaar gaan versterken.

 

De sportwinkelketen heeft ook al interesse getoond in andere steden. Het heeft bijvoorbeeld een overeenkomst voor een pand in Den Haag, waar eind dit jaar of begin volgend jaar een winkel moet openen, en er wordt nog bekeken of een aantal voormalige panden van V&D interessante opties zijn voor een nieuwe vestiging.

 

Met zijn grotere winkels bekijkt Decathlon tevens de mogelijkheden om naar het centrum van de stad te verhuizen. Zo opent het in april een vestiging van 5.000 m² in het centrum van Rotterdam

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.