Decathlon opent eerste stadssportwinkel in Brussel

Decathlon opent eerste stadssportwinkel in Brussel

Decathlon opent eerste stadssportwinkel in Brussel

Decathlon wil nu ook de sportieve stadsmens bekoren met een aangepast aanbod: de eerste stadssportwinkel van de keten opent vandaag de deuren in het nieuwe Brusselse winkelcentrum The Mint.

Sporten in de stad

De Franse sportketen staat vooral bekend om zijn grote sportwinkels aan de stadsrand, maar lanceert vandaag een concept dat ook inwoners van de stad zelf moet bekoren: een stadssportwinkel met een oppervlakte van 1.500 m² (in plaats van 4.500 m² zoals anders) en een aanbod gericht op stedelijke sporten zoals wandelen, lopen en fietsen, maar ook yoga, pilates en dans.

 

De eerste ‘kleine Decathlon’ verwelkomt vanaf vandaag sportieve Brusselaars in The Mint, het winkelgedeelte van het Muntcentrum dat na een renovatie van twee jaar opnieuw de deuren opent. In totaal komen zo’n 25 disciplines aan bod – een stuk minder dan in de traditionele Decathlons, precies omdat ze meer afgestemd zijn op sportbeleving in de stad,” vertelt Thomas Temmerman, winkeldirecteur van Decathlon Brussels City.

 

Fietsparking en afhaalpunt

De Brusselse stadssportwinkel biedt ondergronds een beveiligde fietsparking met 480 plaatsen en zal ook een afhaalpunt huisvesten waar klanten hun online bestelde producten kunnen afhalen. Decathlon pakt ook uit met enkele technologische snufjes: “In elke paskamer kunnen klanten producten scannen en bijvoorbeeld kijken in welke andere kleuren ze beschikbaar zijn. Vanaf 2018 zullen klanten via het scherm in de paskamer meteen ook hulp kunnen vragen aan de verkopers,” aldus Temmerman.

 

Voor de sportketen is het nieuwe winkelconcept een logisch vervolg op de succesformule van de grotere winkels in de stedelijke rand: “We blijven inzetten op een verdere verdichting van ons netwerk op perifere locaties, maar tegelijk willen we ook de afstand met de klant dichten,” stelt vastgoeddirecteur Koen Tengrootenhuysen. “Met Decathlon Brussels City hopen we alvast de Brusselaars (nog) meer in beweging te krijgen. Want bij elke opening van een Decathlon merken we toch dat de plaatselijke sportinteresse sterk stijgt.”

 

Decathlon doet het internationaal goed: de omzet buiten Frankrijk steeg vorig jaar nog met 12% tot 6,7 miljard euro. In ons land telt de keten vandaag 28 verkooppunten en een logistiek centrum dat goed is voor een tewerkstelling van ruim 3.000 medewerkers. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen.