Decathlon opent eerste stadssportwinkel in Brussel

Decathlon opent eerste stadssportwinkel in Brussel

Decathlon opent eerste stadssportwinkel in Brussel

Decathlon wil nu ook de sportieve stadsmens bekoren met een aangepast aanbod: de eerste stadssportwinkel van de keten opent vandaag de deuren in het nieuwe Brusselse winkelcentrum The Mint.

Sporten in de stad

De Franse sportketen staat vooral bekend om zijn grote sportwinkels aan de stadsrand, maar lanceert vandaag een concept dat ook inwoners van de stad zelf moet bekoren: een stadssportwinkel met een oppervlakte van 1.500 m² (in plaats van 4.500 m² zoals anders) en een aanbod gericht op stedelijke sporten zoals wandelen, lopen en fietsen, maar ook yoga, pilates en dans.

 

De eerste ‘kleine Decathlon’ verwelkomt vanaf vandaag sportieve Brusselaars in The Mint, het winkelgedeelte van het Muntcentrum dat na een renovatie van twee jaar opnieuw de deuren opent. In totaal komen zo’n 25 disciplines aan bod – een stuk minder dan in de traditionele Decathlons, precies omdat ze meer afgestemd zijn op sportbeleving in de stad,” vertelt Thomas Temmerman, winkeldirecteur van Decathlon Brussels City.

 

Fietsparking en afhaalpunt

De Brusselse stadssportwinkel biedt ondergronds een beveiligde fietsparking met 480 plaatsen en zal ook een afhaalpunt huisvesten waar klanten hun online bestelde producten kunnen afhalen. Decathlon pakt ook uit met enkele technologische snufjes: “In elke paskamer kunnen klanten producten scannen en bijvoorbeeld kijken in welke andere kleuren ze beschikbaar zijn. Vanaf 2018 zullen klanten via het scherm in de paskamer meteen ook hulp kunnen vragen aan de verkopers,” aldus Temmerman.

 

Voor de sportketen is het nieuwe winkelconcept een logisch vervolg op de succesformule van de grotere winkels in de stedelijke rand: “We blijven inzetten op een verdere verdichting van ons netwerk op perifere locaties, maar tegelijk willen we ook de afstand met de klant dichten,” stelt vastgoeddirecteur Koen Tengrootenhuysen. “Met Decathlon Brussels City hopen we alvast de Brusselaars (nog) meer in beweging te krijgen. Want bij elke opening van een Decathlon merken we toch dat de plaatselijke sportinteresse sterk stijgt.”

 

Decathlon doet het internationaal goed: de omzet buiten Frankrijk steeg vorig jaar nog met 12% tot 6,7 miljard euro. In ons land telt de keten vandaag 28 verkooppunten en een logistiek centrum dat goed is voor een tewerkstelling van ruim 3.000 medewerkers. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

CRU strijkt neer op Antwerpse Groenplaats

12/06/2018

Colruyt gaat volgend jaar een CRU-markt openen in Antwerpen: de luxeketen van de Halse groep krijgt een stekje op de Groenplaats. De uitbreiding gaat ten koste van Wijnegem, en van een Spar.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.