Deense discounter Normal naar Nederland | RetailDetail

Deense discounter Normal naar Nederland

Deense discounter Normal naar Nederland
Normal

De Deense discountketen Normal komt naar Nederland: de eerste Nederlandse winkel opent in mei de deuren in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. De keten voert een gelijkaardig concept als dat van Action.

 

Testwinkel

De winkel in Utrecht wordt een proefproject, dat zal bepalen in welke mate er uitbreiding komt in Nederland. Is de vestiging een succes, dan wil Normal de komende jaren snel uitbreiden in Nederland. “Nederland stond hoog op onze lijst, omdat we overtuigd zijn van de potentie in dat land. De komende maanden gaat het bedrijf aan de slag om alle zaken rond personeel, ruimtes en marketing op orde te brengen”, zegt algemeen directeur Torben Mouritsen.

 

Normal werd vijf jaar geleden opgericht en is ondertussen uitgegroeid naar een keten met meer dan honderd vestigingen in Scandinavië. Mede-oprichter (samen met Mouritsen) is Anders Holch Povlsen, die al naam maakte als de eigenaar van modebedrijf Bestseller. Nederland is de eerste markt waar het buiten Scandinavië te vinden zal zijn.

 

Rechtstreekse concurrent Action

In de winkels van Normal zijn artikelen op het gebied van huishoudartikelen, persoonlijke verzorging en een hele reeks basisartikelen. Daarbij worden A-merken verkocht aan prijzen die 30 tot 50% lager liggen dan in andere winkels. Het houdt de prijzen laag door rechtstreeks bij de distributeurs in de hele EU in te kopen. Het biedt daarnaast ook producten aan die normaal gezien niet in de lokale winkels te vinden zijn. Het is qua concept dus een rechtstreekse concurrent van Action en andere discountketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.