Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress | RetailDetail

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress
Foto RetailDetail

Met Jan Huysmans (Bol.com), Hans Carpels (Euronics International), Matthias De Clercq (Coolblue), Lionel Soccal (Google), Carole Lamarque (Duval Union) en Thierry Moubax (Bpost) voegt RetailDetail enkele boeiende namen toe aan het programma.


Online marktplaatsen

Onder de titel ‘What's next in omnichannel retail?’ gaat RetailDetail op 1 maart op zoek naar succesfactoren en beste praktijken voor retailers die klaar willen staan voor de nieuwe uitdagingen die zich aandienen. Hoe pak je ‘phygital retail’ nu het best aan? Hoe digitaliseer je de marketingafdeling en krijg je je medewerkers aan boord? Hoe ga je om met de nieuwe GDPR-privacynormen en wat met food in e-commerce? Bestel snel je tickets via deze link, want enkele grote namen delen hun ervaringen.

 

Zoals Jan Huysmans, electronicadirecteur bij Bol.com, die tijdens een panelgesprek in dialoog gaat met retailers over online marktplaatsen. Bedoeling is om retailers inzicht te geven in de do’s-and-don’ts van het verkopen op een marktplaats als Bol.com. Niemand minder dan Gino Van Ossel (Vlerick Management School), auteur van het succesvolle boek ‘Omnichannel in retail’, leidt het debat – en het hele congres – in goede banen.

 

Retailers on stage

Nog meer retailers maken hun opwachting op het podium. Matthias De Clercq, manager Coolblue België, komt vertellen hoe een studentenbedrijfje uitgroeide tot één van de grootste e-commercebedrijven in België en Nederland dankzij een obsessieve focus op klanttevredenheid. Hij duidt de lancering van een eigen bezorgdienst, de rol van de fysieke winkels en het belang van handgeschreven kaartjes. Hans Carpels, president Euronics International (bij ons bekend van Selexion en Selexion Clix) schetst dan weer de uitdagingen en valkuilen van omnichannelretail in de elektromarkt.

 

Privacy is voor retailers een belangrijk marketing- en communicatiemiddel in plaats van gewoonweg een wettelijke beperking, meent Carole Lamarque van Duval Union. Zij illustreert de ongelooflijke mogelijkheden die GDRP met zich meebrengt.

 

Google lanceert dit jaar nieuwe meetinstrumenten waarmee retailers de impact van digitale campagnes kunnen meten op het aantal bezoekers in de fysieke winkel. Industriemanager Lionel Soccal weet er meer over. Thierry Moubax, vicepresident marketing, product & pricing Europe bij Bpost, leert retailers hoe ze hun omnichannelstrategie kunnen verbeteren met een speciale focus op de ‘last mile’.

 

Reserveer nu je tickets

Het RetailDetail Omnichannel Congress vindt plaats op donderdag 1 maart in Utopolis Mechelen. Wacht niet te lang met het bestellen van je tickets, want de inschrijvingen lopen volop. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Boeiende inhoud en kansrijke netwerkmomenten gegarandeerd!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.