Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress | RetailDetail

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress
Foto RetailDetail

Met Jan Huysmans (Bol.com), Hans Carpels (Euronics International), Matthias De Clercq (Coolblue), Lionel Soccal (Google), Carole Lamarque (Duval Union) en Thierry Moubax (Bpost) voegt RetailDetail enkele boeiende namen toe aan het programma.


Online marktplaatsen

Onder de titel ‘What's next in omnichannel retail?’ gaat RetailDetail op 1 maart op zoek naar succesfactoren en beste praktijken voor retailers die klaar willen staan voor de nieuwe uitdagingen die zich aandienen. Hoe pak je ‘phygital retail’ nu het best aan? Hoe digitaliseer je de marketingafdeling en krijg je je medewerkers aan boord? Hoe ga je om met de nieuwe GDPR-privacynormen en wat met food in e-commerce? Bestel snel je tickets via deze link, want enkele grote namen delen hun ervaringen.

 

Zoals Jan Huysmans, electronicadirecteur bij Bol.com, die tijdens een panelgesprek in dialoog gaat met retailers over online marktplaatsen. Bedoeling is om retailers inzicht te geven in de do’s-and-don’ts van het verkopen op een marktplaats als Bol.com. Niemand minder dan Gino Van Ossel (Vlerick Management School), auteur van het succesvolle boek ‘Omnichannel in retail’, leidt het debat – en het hele congres – in goede banen.

 

Retailers on stage

Nog meer retailers maken hun opwachting op het podium. Matthias De Clercq, manager Coolblue België, komt vertellen hoe een studentenbedrijfje uitgroeide tot één van de grootste e-commercebedrijven in België en Nederland dankzij een obsessieve focus op klanttevredenheid. Hij duidt de lancering van een eigen bezorgdienst, de rol van de fysieke winkels en het belang van handgeschreven kaartjes. Hans Carpels, president Euronics International (bij ons bekend van Selexion en Selexion Clix) schetst dan weer de uitdagingen en valkuilen van omnichannelretail in de elektromarkt.

 

Privacy is voor retailers een belangrijk marketing- en communicatiemiddel in plaats van gewoonweg een wettelijke beperking, meent Carole Lamarque van Duval Union. Zij illustreert de ongelooflijke mogelijkheden die GDRP met zich meebrengt.

 

Google lanceert dit jaar nieuwe meetinstrumenten waarmee retailers de impact van digitale campagnes kunnen meten op het aantal bezoekers in de fysieke winkel. Industriemanager Lionel Soccal weet er meer over. Thierry Moubax, vicepresident marketing, product & pricing Europe bij Bpost, leert retailers hoe ze hun omnichannelstrategie kunnen verbeteren met een speciale focus op de ‘last mile’.

 

Reserveer nu je tickets

Het RetailDetail Omnichannel Congress vindt plaats op donderdag 1 maart in Utopolis Mechelen. Wacht niet te lang met het bestellen van je tickets, want de inschrijvingen lopen volop. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Boeiende inhoud en kansrijke netwerkmomenten gegarandeerd!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!