Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress | RetailDetail

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress
Foto RetailDetail

Met Jan Huysmans (Bol.com), Hans Carpels (Euronics International), Matthias De Clercq (Coolblue), Lionel Soccal (Google), Carole Lamarque (Duval Union) en Thierry Moubax (Bpost) voegt RetailDetail enkele boeiende namen toe aan het programma.


Online marktplaatsen

Onder de titel ‘What's next in omnichannel retail?’ gaat RetailDetail op 1 maart op zoek naar succesfactoren en beste praktijken voor retailers die klaar willen staan voor de nieuwe uitdagingen die zich aandienen. Hoe pak je ‘phygital retail’ nu het best aan? Hoe digitaliseer je de marketingafdeling en krijg je je medewerkers aan boord? Hoe ga je om met de nieuwe GDPR-privacynormen en wat met food in e-commerce? Bestel snel je tickets via deze link, want enkele grote namen delen hun ervaringen.

 

Zoals Jan Huysmans, electronicadirecteur bij Bol.com, die tijdens een panelgesprek in dialoog gaat met retailers over online marktplaatsen. Bedoeling is om retailers inzicht te geven in de do’s-and-don’ts van het verkopen op een marktplaats als Bol.com. Niemand minder dan Gino Van Ossel (Vlerick Management School), auteur van het succesvolle boek ‘Omnichannel in retail’, leidt het debat – en het hele congres – in goede banen.

 

Retailers on stage

Nog meer retailers maken hun opwachting op het podium. Matthias De Clercq, manager Coolblue België, komt vertellen hoe een studentenbedrijfje uitgroeide tot één van de grootste e-commercebedrijven in België en Nederland dankzij een obsessieve focus op klanttevredenheid. Hij duidt de lancering van een eigen bezorgdienst, de rol van de fysieke winkels en het belang van handgeschreven kaartjes. Hans Carpels, president Euronics International (bij ons bekend van Selexion en Selexion Clix) schetst dan weer de uitdagingen en valkuilen van omnichannelretail in de elektromarkt.

 

Privacy is voor retailers een belangrijk marketing- en communicatiemiddel in plaats van gewoonweg een wettelijke beperking, meent Carole Lamarque van Duval Union. Zij illustreert de ongelooflijke mogelijkheden die GDRP met zich meebrengt.

 

Google lanceert dit jaar nieuwe meetinstrumenten waarmee retailers de impact van digitale campagnes kunnen meten op het aantal bezoekers in de fysieke winkel. Industriemanager Lionel Soccal weet er meer over. Thierry Moubax, vicepresident marketing, product & pricing Europe bij Bpost, leert retailers hoe ze hun omnichannelstrategie kunnen verbeteren met een speciale focus op de ‘last mile’.

 

Reserveer nu je tickets

Het RetailDetail Omnichannel Congress vindt plaats op donderdag 1 maart in Utopolis Mechelen. Wacht niet te lang met het bestellen van je tickets, want de inschrijvingen lopen volop. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Boeiende inhoud en kansrijke netwerkmomenten gegarandeerd!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Go Sport ontvouwt grootse internationale plannen

22/02/2018

De Franse sportretailer Go Sport, in ons land actief met twaalf winkels, koestert ambitieuze expansieplannen. Binnen Europa worden Spanje en Polen de speerpunten, daarbuiten zet de groep in op Marokko en India.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Back to top