Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group | RetailDetail

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group
Foto Colruyt Group

Dieter Struye, voormalig topman van Brico, is sinds maandag 12 februari aan de slag bij Colruyt Group. Als algemeen directeur non-food zal hij de ketens Dreamland en Dreambaby aansturen, maar ook de onlineactiviteiten van ColliShop.

 

Culturele klik

Struye rapporteert rechtstreeks aan COO Frans Colruyt en wordt ook lid van de directieraad van de groep. Aan RetailDetail verklaart hij dat hij met veel goesting aan de job begint: “Als account director voor Colruyt Group bij Unilever heb ik intensief met het bedrijf samengewerkt. Ik ben dus goed vertrouwd met de retailer en ik ken er ook heel wat mensen. Er was altijd een goede culturele klik met het bedrijf, en dat werd enkel bevestigd in de gesprekken die ik de afgelopen maanden had.” De nieuwe algemeen directeur loopt nu enkele weken stage in verschillende winkels en centrale diensten om de uitdagingen voor de non-foodbusiness van de groep te doorgronden.

 

De nieuwbakken directeur heeft er al mooi parcours op zitten in FMCG en retail: na een loopbaan van meer dan tien jaar bij Unilever werd hij verkoopdirecteur bij Danone en daarna werd hij algemeen directeur Brico en Brico Planit bij Maxeda DIY Group. In december werd bekend dat hij na twee jaar en een half de doe-het-zelfketen zou verlaten. Daar werd hij opgevolgd door Patrick Vandenbogaerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.