Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group | RetailDetail

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group
Foto Colruyt Group

Dieter Struye, voormalig topman van Brico, is sinds maandag 12 februari aan de slag bij Colruyt Group. Als algemeen directeur non-food zal hij de ketens Dreamland en Dreambaby aansturen, maar ook de onlineactiviteiten van ColliShop.

 

Culturele klik

Struye rapporteert rechtstreeks aan COO Frans Colruyt en wordt ook lid van de directieraad van de groep. Aan RetailDetail verklaart hij dat hij met veel goesting aan de job begint: “Als account director voor Colruyt Group bij Unilever heb ik intensief met het bedrijf samengewerkt. Ik ben dus goed vertrouwd met de retailer en ik ken er ook heel wat mensen. Er was altijd een goede culturele klik met het bedrijf, en dat werd enkel bevestigd in de gesprekken die ik de afgelopen maanden had.” De nieuwe algemeen directeur loopt nu enkele weken stage in verschillende winkels en centrale diensten om de uitdagingen voor de non-foodbusiness van de groep te doorgronden.

 

De nieuwbakken directeur heeft er al mooi parcours op zitten in FMCG en retail: na een loopbaan van meer dan tien jaar bij Unilever werd hij verkoopdirecteur bij Danone en daarna werd hij algemeen directeur Brico en Brico Planit bij Maxeda DIY Group. In december werd bekend dat hij na twee jaar en een half de doe-het-zelfketen zou verlaten. Daar werd hij opgevolgd door Patrick Vandenbogaerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.