Dit waren de meest gelezen artikels op retaildetail.nl in 2017 | RetailDetail

Dit waren de meest gelezen artikels op retaildetail.nl in 2017

Dit waren de meest gelezen artikels op retaildetail.nl in 2017
Shutterstock

Tussen Kerst en Nieuwjaar blikken we even terug. Welke artikels op retaildetail.nl werden afgelopen jaar het meest gelezen? Dit overzicht geeft een aardig beeld van de gebeurtenissen in het boeiende retailjaar 2017.

 

1. Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting


2. Miljardendeal met Hema, V&D en Bijenkorf op komst?


3. Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio


4. Analisten zien het somber voor Hudson’s Bay in Nederland


5. Zeven voorspellingen over de supermarkt


6. Blokker heeft Leen Bakker al verkocht


7. Breaking: Blokker Holding kiest voor volledige focus op Blokker


8. Recordomzet voor vanHaren Schoenen


9. “Blokker gaat niet ten onder


10. Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"


11. C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie


12. Decathlon opent in Enschede


13. Producenten willen aan consument verkopen via nieuw digitaal platform


14. “Autonome groei is zinvolle aanpak voor Jumbo


15. Zeeman wil nieuw imago, zonder matroos


16. Analyse: Hoe Lidl de wereld verovert


17. Onrust bij Vanden Borre en BCC ondanks groei Fnac Darty


18. Media Markt lanceert volledig nieuw concept


19. Filialen Formido worden omgevormd naar Praxis


20. Schoenretailer vanHaren betreedt de Belgische markt

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.