Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018 | RetailDetail

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!


Drie cases

JBC onderscheidt zich volgens de jury niet alleen met een knappe nieuwe mobielvriendelijke webshop die personalisatiemogelijkheden biedt, maar vooral met een geslaagde integratie van alle back-endsystemen om de klanten een op-en-top omnichannel-aankoopervaring te kunnen bieden, van mobiel en desktop naar winkel en kiosk. 

 

Voor lifestyleretailer Sissy-Boy zijn winkels geen verkooppunten, maar inspirerende ‘points of connection’ waarbij online verschillend wordt ingezet naargelang de categorie – voor bankstellen bijvoorbeeld is het online aandeel al 60% en de recent gelanceerde app haalde in geen tijd 50.000 downloads.

 

ZEB is niet voor het eerst genomineerd voor deze award. De moderetailer ziet weinig heil in pure e-commerce, maar beschouwt omnichannel als een service voor klanten die voortdurend schakelen tussen online oriënteren en bestellen of offline kopen, aankopen thuis laten leveren, op kantoor of in één van de sterk gedigitaliseerde winkels.  

 

Stemronde

Met de bpost Omnichannel Award willen RetailDetail en bpost retailers bekronen die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen en die een brug weten te slaan tussen online en offline. De drie genomineerden stellen hun project voor tijdens het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat op 1 maart plaatsvindt in Utopolis in Mechelen. De deelnemers op het congres kiezen vervolgens via een stemronde de uiteindelijke winnaar van de award. Reserveer nu uw ticket en laat op 1 maart uw stem horen.

 

Het is al de vijfde editie van de Omnichannel Award. Eerdere winnaars waren Juttu (2017), Decathlon (2016), Schoenen Torfs (2015) en A.S. Adventure (2014).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.