Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018 | RetailDetail

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!


Drie cases

JBC onderscheidt zich volgens de jury niet alleen met een knappe nieuwe mobielvriendelijke webshop die personalisatiemogelijkheden biedt, maar vooral met een geslaagde integratie van alle back-endsystemen om de klanten een op-en-top omnichannel-aankoopervaring te kunnen bieden, van mobiel en desktop naar winkel en kiosk. 

 

Voor lifestyleretailer Sissy-Boy zijn winkels geen verkooppunten, maar inspirerende ‘points of connection’ waarbij online verschillend wordt ingezet naargelang de categorie – voor bankstellen bijvoorbeeld is het online aandeel al 60% en de recent gelanceerde app haalde in geen tijd 50.000 downloads.

 

ZEB is niet voor het eerst genomineerd voor deze award. De moderetailer ziet weinig heil in pure e-commerce, maar beschouwt omnichannel als een service voor klanten die voortdurend schakelen tussen online oriënteren en bestellen of offline kopen, aankopen thuis laten leveren, op kantoor of in één van de sterk gedigitaliseerde winkels.  

 

Stemronde

Met de bpost Omnichannel Award willen RetailDetail en bpost retailers bekronen die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen en die een brug weten te slaan tussen online en offline. De drie genomineerden stellen hun project voor tijdens het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat op 1 maart plaatsvindt in Utopolis in Mechelen. De deelnemers op het congres kiezen vervolgens via een stemronde de uiteindelijke winnaar van de award. Reserveer nu uw ticket en laat op 1 maart uw stem horen.

 

Het is al de vijfde editie van de Omnichannel Award. Eerdere winnaars waren Juttu (2017), Decathlon (2016), Schoenen Torfs (2015) en A.S. Adventure (2014).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.