Dit zijn de populairste webshops in België | RetailDetail

Dit zijn de populairste webshops in België

Dit zijn de populairste webshops in België
Shutterstock

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

 

Bezoekcijfers in kaart

De meest bezochte webwinkel in België, met ongeveer 158 miljoen paginaweergaven van 1 januari tot 31 december 2017, was Amazon.fr, op korte afstand gevolgd door de websites 2ememain.be en 2dehands.be. In de top drie van meest bezochte sites zijn er dus twee Belgische. Verder vervolledigen de 'gebruikelijke verdachten' de top tien. Inclusief internationale webshops is Amazon veruit marktleider in België: Amazon.fr staat op de eerste plaats, Amazon.com op de vijfde en Amazon.de op de zevende plaats.

 

Ook bij de webwinkels met Belgische domeinnaam domineren buitenlandse spelers, al doen naast de tweedehandssites ook Hubo.be en Vandenborre.be het goed.

 

Het einde van het jaar is niet verwonderlijk de drukste periode voor de meer 'traditionele' verkopers zoals Amazon, Coolblue of Fnac: zij zien een bezoekerspiek in december.  Maar voor de populaire tweedehandssites situeert de piek zich in augustus. Voor 2dehands, Vandenborre, Coolblue en Bol.com was februari de slapste maand.

 

De statistieken en infografieken zijn afkomstig van het Franse online promotieplatform CupoNation dat de bezoekcijfers in kaart bracht met behulp van de b2b tool SimilarWeb Pro.

 

Meest bezochte webshops (Belgisch en internationaal)

1. Amazon.fr: 158 miljoen bezoeken

2. 2ememain.be: 120 miljoen bezoeken

3. 2dehands.be: 117 miljoen bezoeken

4. Bol.com: 94 miljoen bezoeken

5. Amazon.com: 68 miljoen bezoeken

6. Aliexpress.com: 66 miljoen bezoeken

7. Amazon.de: 51 miljoen bezoeken

8. Zalando.be: 48 miljoen bezoeken

9. Ebay.be: 47 miljoen bezoeken

10. Mediamarkt.be: 39 miljoen bezoeken

 

Meest bezochte webshops met domeinnaam .be

1. 2ememain: 120 miljoen bezoeken

2. 2dehands: 117 miljoen bezoeken

3. Zalando.be: 48 miljoen bezoeken

4. Ebay.be: 47 miljoen bezoeken

5. Mediamarkt.be: 39 miljoen bezoeken

6. Vandenborre.be: 29 miljoen bezoeken

7. Coolblue.be: 26 miljoen bezoeken

8. Hubo.be: 16 miljoen bezoeken

9. Aldi.be: 14 miljoen bezoeken

10. Fnac.be: 13 miljoen bezoeken

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.